/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Åben-Lukket.
Fra : MUGN
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 17-03-09 21:04

Jeg vil meget gerne være åben, men er det bestemt ikke.
Dem som jeg arbejder sammen med, tror de kender mig, og jeg har det fint på jobbet, og arbejder med menesker. Menesker med store problemer.
I det private liv, er jeg single, men rundt om mig er der en god kvinde om gerne vil ind i mit liv, men jeg vil ikke lade hende, hun iritere mig, absolut ikke bevist, og hun vil mig det helt sikkert rigtig godt.

Vi har været i forhold før, men hun blev hontet til et nyt job, som gjorde at vi fik lidt fysisk afstand, og tja det gjorde at vores forhold bare døde, jeg har så haft en mindre forhold ind imellem, men det er nu slut, og nu er hun kommet tæt på igen, men jeg kan mærke at hun ikke må komme for tæt på, så iritere hun mig, men inders inde vil jeg jo gerne et forhold.

Synes måske bare ikke at vi er de rette for hinanden, for hun vil gerne rejse, feste og dyrke vennerne, hvor jeg gerne vil blive hjemme, og bestemt ikke rejse og fester.

Og ja jeg har sagt det til hende, men det ændre ikke rigtig noget.

Hvad gør jeg?

MUGN

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-03-09 21:16

Citat
Synes måske bare ikke at vi er de rette for hinanden, for hun vil gerne rejse, feste og dyrke vennerne, hvor jeg gerne vil blive hjemme, og bestemt ikke rejse og fester.

Og ja jeg har sagt det til hende, men det ændre ikke rigtig noget.

Du har ikke sagt det tydeligt nok, i al din pænhed, har du sikkert pakket budskabet for godt ind til at hun har forstået dig.

Du må få det sagt klart og tydeligt, så der ikke er noget at tage fejl af, det forhold bliver aldrig godt, når du har det sådan

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 17-03-09 21:35

find en normal kvinde og fremvis hende for skrukken "så ka,hun lære det"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-09 21:53

Du annullerer hende bare

- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 14

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-03-09 23:37

Ja hva kan man sige.

Du bestemmer selv om du vil være åben eller lukket. Lukkede mennesker tror de er de eneste i hele verden som er sårbare, uden at vide at uanset hvor stærke og åbne andre er så er de lige nøjagtig lige så sårbare som de lukkede. Og hvad er så formålet med at være lukket.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-03-09 00:23

Citat
Synes måske bare ikke at vi er de rette for hinanden, for hun vil gerne rejse, feste og dyrke vennerne, hvor jeg gerne vil blive hjemme, og bestemt ikke rejse og fester.

Noget kan tyde på en vis? modenhed/ aldersforskel/ hos en af jer.
LAD hende ryge og rejse, MEN pas på, når hun banker på din dør igen.
Det er som regel 'kun' penge der tiltrækker den type.

Citat
Vi har været i forhold før

UPS _ nu igen.
Prøv selv at gå lidt i byen, ikke for muligvis at drikke/ se andre
men for at prøve din dame AF, om hun selv kan lide 'tanken'.

Ellers, findes der sikkert mange andre der passer MEGET bedre til dig.
Og som leder efter samme stabilitet, i et forhold.

På den igen.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 18-03-09 11:13

Hvis du er i tvivl så lad være.. Selv om du gerne vil i et forhold, så vent til du finder en du føler er rigtig..
Det er ikke fair hverken over for dig selv, eller hende hvis du går halvhjertet ind i det.
Hvis du ikke vil hende, må du sige det til hende og leve efter det.. Ikke noget med "hygge" for en enkelt aften, bare fordi det er nemt eller hyggeligt.. Enten eller..

I øvrig behøver man ikke at være så tæt på ens kollegaer at de skal vide alt om en.. Det kan godt være de tror de gør det, uden det passer.. Ens kollegaer er ikke det samme som ens venner..

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 18-03-09 17:59

Takker for alle indlægene, og der er nu ikke så tosede.

Ved bare ikke hvor tydeligt det kan siges:
"Jeg mener ikke vi passer sammen.",
"Jeg vil ikke i et forhold."
Ang økonomi, så burde jeg jo da ihvertfald holde fast i damen, hun har vel lidt over 7 gange så meget i års intægt end mig.
Og vi er lidt voksne, vi har begge rundet de 40. Selv om jeg selv synes det er lidt latterligt at vi ikke kan finde ud af det.
Jeg synes ikke jeg kan sige det mere direkte, og jeg ønsker ikke at være ubehøvlet, og har sagt adskillige gange at jeg helst bare vil være mig selv.
Men jeg kan jo godt se at hun virkelig kæmper, for hun gør alt muligt for mig og mine børn, også selv om jeg siger nej tak, og afviser gang på gang.
Nå men det er vel bare en dum umulig knude.
MUGN

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-03-09 00:26

Beklager på mit køns vegne, men nogle kvinder tænder på at manden afviser dem. De tager det som en udfordring, vil have ham for en hver pris og når de så har ham, så gør de det forbi. Så er det ikke sjovt længere.

Så hold fast i din beslutning om at hun ikke er noget for dig. Du kan skrive et brev til hende, sende det hjem til hende og så skrive at hun skal lade være med at kontakte dig. Hun lærer det på et tidspunkt.

Accepteret svar
Fra : Rosalil

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-09 20:29

Ganske vist har du sagt, "Jeg mener ikke vi passer sammen.",
"Jeg vil ikke i et forhold." ......, men har I sex, overnatter hun hos dig, lægger I planer....? Og jo det kan sagtens siges tydeligere.

Er man ubehøvlet når man siger tingene klart og tydeligt og holder fast i sin mening gennem sine handlinger? (hvordan synes du nogle af svarene er her på siden? - jeg synes nogle af dem er ubehøvlede) Kan man egentlig blive eninge om hvad ubehøvlet er?

Irritation er jo egentlig en vrede, hvem er du vred på og hvorfor?

Du skriver du gerne vil et forhold, men hvad er det for et forhlold du gerne vil og med hvem?

Det er vel at tage ansvaret for egne og andres følelser at sige, "jeg vil ikke et forhold med dig."

Måske handler det om at du ikke er sikker?

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 05-04-09 21:10

Rosalil, Du svare rimelig godt på mine soørgsmål. Har ihvertfald sat lidt tanker i gang, og skal lige tænke lidt over dem.
MUGN

Godkendelse af svar
Fra : MUGN

Dato : 10-05-09 20:20

Tak for svaret Rosalil.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 10-05-09 22:14

Selv tak, håber du fik løst dit dilemma.

Rosalil