/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Går ud ved højresving ?
Fra : iOliver2
Vist : 2347 gange
100 point
Dato : 12-03-09 17:27

Hejsa kandu'er ..

Har et bette problem .. synes at jeg er nået frem til denne konklution: Bilen går ud ved højresving !!
Det er somom at bilen lige mister 500-1000 omdr på et splitsekund, og derefter kan jeg hvis jeg træder kobling ned nogengange undgå at den går ud..

Der er lige blevet skiftet kobling på bilen, kan det være en trækaksel der ikke sidder helt inde, for lidt gearolie eller hva hulan?

Hilsen Oliver

 
 
Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 12-03-09 17:31

Diesel eller benzin?

Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 17:38

Det er benzin..

En mazda mx3 1.6 16v fra 1991

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 12-03-09 17:44

Tror du ikke bare det er en vacumslange der er røget af under rep. Vil også give udslag ved bremsning, da bremseforstærkeren tar en del luft.

Trækaksel kan ikke gøre det, men når du kobler ud løber motoren lettere grundet friktionstab i gearkasse.

Vil måske hjælpe at oplyse bilmodel/motor

Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 17:46

Kan ikke ummidbart se nogen slange der sku være faldet af, men jeg kigger da lige efter igen igår..
hva vil du vakumslange gøre når jeg drejer til højre, det forstår jeg ikke?

Mazda mx3 1.6 16v fra 1991..
motor kode b6

Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 17:47

Jeg kan iøvrigt ikke starte bilen lige bagefter.. men venter jeg 30 sekunder-1 minut hopper den igang uden problemer.

Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 12-03-09 17:49

Er det også når tanken er fuld ?
Hvis ikke kunne du have et hul i sugerøret inde i tanken.

Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 17:50

Jeg prøver lige igen, det gik lidt hurtigt..

Kan ikke ummidbart se nogen slange der sku være faldet af, men jeg kigger da lige efter igen imorgen..
Men kan en vakumslange gøre at motoren kvæles når jeg drejer til højre, det forstår jeg ikke ?

Mazda mx3 1.6 16v fra 1991..
motor kode b6


Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 17:51

tanken er 3/4 fuld lige pt..
'hul i sugerøret' mener du brud på slangen / røret fra pumpen til indsugning eller ?

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 12-03-09 18:01

Et el-stik sidder løst, eller værre : benzinslangen til dyse fordeler røret er løs/utæt.

Henvend dig omgående på værkstedet som udskiftede koblingen, og forklar dem stille og roligt hvordan bilen opfører sig.

Chancen er, at en fagmands øjne straks spotter problemet, når hjelmen åbnes.

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 12-03-09 18:03

Stilkene driller dig. Hvis der ikke er hul i slangen kan der jo ikke komme noget igennem den. Der er mange Mazdaer der har samme problem, og det eneste man kan gøre er at få en ny motor lagt i.

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 12-03-09 18:14

Skal lige tjekke motorkode, men mener at det er den samme som i F-serien. Kører evigt bare der er olie og vand på.

flash77 burde ikke udtale sig om noget han ikke har en brik forstand på.

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 12-03-09 18:22

Er der da noget jeg har forstand på, så er det gamle Mazdaer - og jeg ved at lige præcist det problem er en standard fejl på rigtigt mange af dem, og at problemet løses med en ny motor. Men jeg synes Rocoolsen skal passe på med sine sikkert meget velmende råd, da det da ikke er en selvfølge at sådan en motor kører evigt blot der er vand og olie på - det kommer da helt bestemt an på hvor man fylder de to ting på henne om sådan en motor holder evigt.

Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 18:39

Flash77, fis af med dig..
Beestone - Jeg er mekaniker lærling så jeg løser det skam selv - kunne bar ikke lige se hvad det skulle være. Jeg vil følge op på det imorgen..

problemet er der KUN når jeg drejer til højre, og KUN hvis jeg ikke rører koblingen..
Hvis jeg tager et højresving med koblingen nede går den ikke ud.. ja det lyder underligt !!

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 12-03-09 18:56

Da du selv har lidt erfaring, og har været rundt i krogene, siger jeg som beestone. EL-stik eller det sædvanlige "Stelkabel" når det går for stærkt.


Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 18:57

Kan det være en benzinslange der bliver rykket lidt i, således at den suger falsk luft?
når jeg så har kobling nede skal den ikke bruge møg benzin for at holde sig igang jo.

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 12-03-09 18:57

du skal bare lære at koble ud når du drejer, så er der ingen problemer. hvis du gerne vil vide hvad problemet skyldes skal du bare sige til.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 12-03-09 18:58

Citat
Beestone - Jeg er mekaniker lærling så jeg løser det skam selv [Blink] - kunne bar ikke lige se hvad det skulle være. Jeg vil følge op på det imorgen..
jamen så held og lykke da


Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 12-03-09 19:14

Alle ved at et af servicepunkterne ved stort service på en Mazda er at skifte motoren.

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 12-03-09 19:26

flash77, du er en NØD, men det er altid spændende at læse om din anderledes måde at anskue problemerne på.




Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 12-03-09 19:32

Nej, jeg driller faktisk ikke. Inde i tanken sidder der formentlig et lodret sugerør, - Jeg har været udsat ved en diesel, hvor dette sugerør var tæret, og når tanken kom i nærheden af det nivo, gik den i stå ret efter et venstresvingning, og det indebar selvfølgelig også at tanken ikke kunne tømmes under det nivo. For at få den igang igen måtte der jo så udluftes.
Ved benzinudgaven ville den også få en luftlomme ind, og faktisk ved jeg ikke hvordan den vil reagere, - for jeg ved ikke heller, om din bil er karburatormodel eller indsprøjtning.
Kun en tanke !!

Kommentar
Fra : transor


Dato : 12-03-09 19:58

Det er en dum uskik at træde på koblingspedalen i t sving. så det er ikke en anbefaling.

i øvrigt bliver vi holdt for nar, for en motor, som er tilkoblet vognen kan umuligt tabe 500 til 1000 omdr på et splitsekund. Selv om der nu nok menes pr minut.



Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 12-03-09 21:58

Transor: Det er en fantastisk skik at koble ud når man er på vej ind i et sving. Det giver et super vejgreb.

Kommentar
Fra : iOliver2


Dato : 12-03-09 22:29

Beestone .. Ikke ment sådan at jeg selv ville løse det på den måde - Er lidt i vildrede derfor jeg spørger jo, for at se hvad jeg eventuelt havde overset..

Transor, jo den skaber skam omdr.. tror jeg da nok ? - Det føles lidt somom hvis man sætter den i et for lavt gear når man kører, det giver lige et ryk..

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-09 00:42

Når du sætter i lavee gear går motoromdrejningstallet op . så der er noget, der ikke stemmer i din forklaring.

Mener du måske bare at trækkraften forsvinder ?


Kommentar
Fra : rotw


Dato : 13-03-09 06:02

ville mene det er en defekt føgler har haft lign. problem fik en test som viste at der var en føgler der var defekt.(periodisk)

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 14-03-09 18:08

Find dog en stor parkeringsplads/åbent område og løs problemet

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2


Dato : 21-04-09 18:27

Benzinfilter, der sidder på pumpen var stoppet..
Dette gjorde at når jeg drejede til højre kom beninen over hvor filteret var total stoppet, og den kunne ikk suge benzin :)

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173579
Tips : 31662
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383189
Brugere : 218252

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste