/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
jeg har brug for hjælp!!!
Fra : Allabanda
Vist : 686 gange
20 point
Dato : 11-03-09 18:35

er der nogen der ved hvordan man som 14-årig får gratis hjælp af psykiater eller psykolog???

jeg er så tæt på at gære noget drastisk og har seriøst brug for hjælp...

jeg vil nødig involdvere min mor eller far og tænkte på om nogen kendte til noget gratis hjælp i enten horsens eller silkeborg...

HJÆLP MIG!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 18:38

Børnetelefonen der er til for unge som dig

http://www.boernenettet.dk/ForBornOgUnge/TopLinks/Kontakt.aspx

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 11-03-09 18:40

hejsa med dig.
vil forslå dig at du finder en voksen du kan stole på din lærere,skolelægen eller en hel anden,men jeg synes at du også skal have dine forældre med i det,så de kan støtte og vejdlede dig,mange forældre vil gerne hjælpe deres børn.
håber der kommer en god løsning på de problemer har,vil ønske dig at godt fremover.

knus fra barslev

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 18:46

Hvis det skal være her og nu, så skal du på psykiatisk skadestue

Hvis det kan vente bare lidt

Du skal ringe til din egen læge og bestille en tid til en samtale - det forbliver mellem dig og lægen, da lægen har tavshedspligt.Husk dit gule sygesikringsbevis

Din læge giver dig så en henvisning til en psykolog (koster penge) eller en psykiater (gratis)

Du skal regne med at der er 2-3 mdr. ventetid på at komme til.

Rigtig god bedring

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 11-03-09 19:04

Hvis det er lige nu du har brug for hjælp så henvend dig her:

Psykiatrisk Skadestue
Sundvej 30
8700 Horsens
Tlf.: 79 27 48 06
Døgnåbent, kræver ingen henvisning

Kommentar
Fra : Allabanda

Dato : 11-03-09 20:39

tak for alle jeres forslag....

jeg vil ikke involvere mine forældre for jeg gider ikke have at de tror jeg har store problemer.

men tak alligevel jeg tror jeg vil prøve en af dem i den nærmeste fremtid...

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-03-09 21:17

Hej søde ulykkelige.

Du skal henvende dig hos din skolepsykolog, for han/hun skal nok få dig videre i systemet.
Jeg tror ikke, at du kan overskue, at skulle ringe til alle mulige instanser lige nu, og det er også for meget forlangt af en 14-årig.

Du skal vide, at skolepsykologen har tavshedspligt, og det du fortæller til personen, kommer ikke videre. Sammen vil I finde en løsning, hvor kommunen evt. inddrages, såfremt det er den bedste løsning for dig. Der sker intet uforudset, hvor [B]du[/B] ikke inddrages. Sådan er systemet.

Du må ikke fortvivle. Jeg synes, du skal få en aftale med din skolepsykolog evt. via din klasselærer. Det er ikke "farligt", og vil kun hjælpe dig - du skal "bare" tage skridtet til at få en aftale med psykologen. Din klasselærer kender dig sikkert godt, og derfor vil han/hun garanteret også hjælpe dig med at komme videre.

Jeg ønsker dig al held og lykke!

Mange hilsner fra snerose

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 11-03-09 21:43

Som du kan høre, er der flere muligheder. En anden mulighed er at gå til en præst, hvis du kender én, du er tryg ved. Præster har også tavshedspligt, faktisk endnu strengere end læger og psykologer...

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 11-03-09 21:47

selvmord er nok den eneste mulighed,

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-03-09 21:52

Kode
selvmord er nok den eneste mulighed

Hvad er det for noget bræk at fyre af?!

Skam dig - helt ærligt!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 23:43

Citat
Jeg tror ikke, at du kan overskue, at skulle ringe til alle mulige instanser lige nu,

Ehm...din læge giver dig en henvisning til EN psykolog/spykiater, så ikke noget med at du skal ringe kloden rundt

Citat
Sammen vil I finde en løsning, hvor kommunen evt. inddrages

Der er ingen grund til at involverer flere end højst nødvendigt, heller ikke kommunen

Gå du trygt til din egen huslæge, som under alle omstændigheder skal give dig en henvisning til en spec. læge

Kommentar
Fra : Allabanda

Dato : 16-03-09 16:15

tak allesammen

Kommentar
Fra : Niller5

Dato : 30-03-09 14:58

Freud siger du har sittet skævt på potten, der er ikke andet at gøre end at bruge hele dit teenage- og voksenliv på at komme dig over dit traume. :)

Godkendelse af svar
Fra : Allabanda

Dato : 31-03-09 15:35

Tak for svaret HelleBirgitte.

jeg kommer garanteret til at få brug for det på et tidspunkt, selvom jeg er kommet over den krise der gjorde at jeg stillede spørgsmålet.... men tusind tak alligevel

du er en

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-03-09 15:57

Hej Allabanda

Det er godt at høre, du har det bedre nu - jeg har faktisk tænk på dig flere gange -
Citat
jeg tror jeg vil prøve en af dem i den nærmeste fremtid...
håber virkelig, at du har fået gjort det

Knus fra mig til dig
HelleBirgitte