/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Navn skrevet med på Farsi
Fra : Dipsey
Vist : 816 gange
20 point
Dato : 10-03-09 17:23

Nogen der kan hjælpe med at skrive et navn med Iranske bogstaver?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-03-09 17:34
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-03-09 17:51

Den kan desværre ikke finde det, da den er til ord og ikke navne :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 17:54
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 10-03-09 18:44

http://www.iran-embassy.dk/

De hjælper sikkert gerne i "en eller andens navn"

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-03-09 19:00

Det ved jeg sgu ikke om jeg tør. Haha
Det andet kunne ikke lade sig gøre, det var også kun ord der kunne oversættes..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-09 19:09

Citat
Det ved jeg sgu ikke om jeg tør.

Og hvorfor dog ikke det....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-03-09 19:41

Det giver ikke nødvendigvis mening at forsøge at oversætte navne fra ét tegnsæt til et andet.
Kun i de tilfælde hvor man har vedtaget hvordan navne skrives på andre sprog, eller har et sæt regler, giver det mening.

Jeg kender ikke farsi, og ved om man har bestemt hvordan navne skal oversættes mellem vores tegn og deres.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-03-09 19:43

Nej, men nu er navnet Iransk, så jeg ved det kan :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 20:49

Dipsey, det er jo da mennesker der sidder og oversætter - altså fra mit link- så de skulle da gerne kunne skrive et navn

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 11-03-09 10:00

Ja, men har prøvet od de slettede det igen, fordi det ikke overholdt reglerne.. :(

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 16-04-09 20:51

Tak for svaret refi.