/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
BenQ T201WA Vs. LG L1730
Fra : Befan
Vist : 2203 gange
300 point
Dato : 09-03-09 18:50

Heey jeg har lige har fået mig en BenQ T201WA 20" gratis .. men nu kommer det store spørgsmål, jeg har jo den her i forvejen LG Flatron L1730P, men hva er bedst ??? hvilken skal jeg beholde?

link til BenQ T201WA 20" :

http://www.checkcost.co.uk/benq-t201wa-20-flat-panel-tft-lcd-monitor/p/267299/
(Tryk på linket "More product info" for at se specifikationer)

link til LG Flatron L1730P:

http://www.trustedreviews.com/displays/review/2004/10/29/LG-Flatron-L1730P-17in-TFT-monitor/p3

Håber i kan hjælpe mig ...
MVH Befan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-09 19:10

Jamen det kommer da an på en prøve. For det første er den jo 20" istedet for 17"
Opdateringshastigheden for BenQ er 5ms hvor den er 12ms på LG. Opløsningen er selvfølgelig også bedre fordi der er større. Men hvorfor beholder du ikke bare begge to og prøver dig lidt frem. Det er den bedste måde at finde ud af det på. For som du siger så har du jo fået den forærende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 19:10

Citat
men hva er bedst ??? hvilken skal jeg beholde?

Den du syntes bedst om at KIGGE på....

Hvad der ligger indeni er vel UDEN betydning.... Den dag du ikke vil have den mere er den alligevel ikke noget værd...

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-03-09 19:24

ja kan godt se hva i mener.. men er lige glad med størrelsen om den er 17 eller 20 det er fordi at LG´en har DVI ingang så jeg kan sætte den i den digitale udgang jeg har på mit grafikkort, og så tænker jeg det er vel bedre at have til digital end analog (VGA stik) som den anden kun her . giver det ikke bedre billede? eller er det lige meget ...

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 310 point
Dato : 09-03-09 19:42

DVI giver et bedre billede, men om du kan se det eller ej kommer jo an på øjet der ser. Prøv dig frem og kig på klarhed i billedet samt om hvad du mener med opløsningen, som jeg mener er vigtig i det her tilfælde. Men det er jo hvad jeg vægter og ikke det du ser som det vigtigste.

Hvis du smider en af skærmene ud kan du jo bare sende den til mig, så skal jeg da nok smide dden ud for dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 19:44

Som KOMPUTERSKÆRM er det underordnet

Det kan højst blive aktuelt ved afspilning af video eller tvkiggeri....

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-03-09 20:49

Fijala:
okay jamen så kan det være jeg måske skulle sætte dem som klon så jeg kna se dem på same tid og samligne, og så kan jeg se hva jeg sys er bedst .. og den er go med dig som om jeg ville sende dig min ene skærm hehe men godt forsøgt

refi:
okay jamen jeg ser nu heller ikke så meget film eller video på computeren, men jeg spillet en del Pc-spil på den ved ikke om det så har noget at sige... ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 20:53

Citat
men jeg spillet en del Pc-spil på den ved ikke om det så har noget at sige... ?

INTET bliver bedre end det svageste led.....

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-03-09 20:57

så du mener det er smag og behag eller mener du ikke at det ikke har noget at sige ? da den har så høj opdateringshsatighed?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 21:02

Opdaterings hastigheden har INGEN betydning som komputerskærm...

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-03-09 21:31

Jamne har det så noget betydning om man køre med Vga eller Dvi kabel... når jeg nu spiller en del computerspil.. nu når du siger at det har noget at sige når man ser film eller net tv?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 21:41

NEJ - dit grafikkort bestemmer opløsningen...

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-03-09 21:57

okay så man har kun Dvi sat til vis man ser meget tv / film på comuteren for ellers er det lige meget !?

men mange tak for dine svar selv om jeg har spurgt meget om nogle måske lidt dumme ting ...

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 10-03-09 15:26

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 15-04-09 16:25

Hej

Udover de ting I andre nævner, så vil jeg vælge BenQ pga den kan køre med en opløsning på 1680 x 1050 pixels, derfor kan den vise film i HD. Lg'en har en maks opløsning på 1280 x 1024 og kan derfor ikke vise film i HD-format.
Men altså, det jeg skriver er ud fra mine egne behov, men vil alligevel gøre opmærksom på det med HD