/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvad er det for et bundkort?
Fra : Lesonal
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 01-04-03 21:59

Hej, er der nogen der ved hvilket type bundkort jeg har i min Pc, det hedder noget med KT-7 PRO VERS:1., hvad det er for et feks. om det er godt eller dårligt, og hvis man kan få de rigtige driver evt manual, da jeg ikke fik noget med da jag købte computeren.

Venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 01-04-03 22:23

gå in på motherboards.org de har de flesta bundkort som man kan hitta.

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 01-04-03 22:33

Hej "Lesonal"
For at finde ud af hvad for noget hardware du har, går du ind på denne side:
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Her finder du et link "AIDA32 - Enterprise System Information"...du kan vælge at downloade programmet som zip eller som en .exe (ta' .exe hvis du ikke evner det der zip...) (det er gratis ...freeware..)

hvis du tager .exe og downloader kan du dobbelklikke på iconet og intallationen af programmet går igang.
Nå du har installeret går du ind i programmet, hvor den så kan scanne dit system.
Du klikker på motherboard og vupti kommer der en masse data over dit bundkort.

Når du har fundet ud af hvad det hedder og evt producenten, kan du søge i google.com på evt producentens navn.
Hvis du har fundet producentens hjemmeside, så søger du på denne på dit bundkorts nummer, (det du fandt med systemscanneren) og så vil der nok komme en masse informationer og drivere til dit bundkort.

Håber du finder ud af det
Anders

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-04-03 22:33

Hej Lesonal,

du ka' evt. prøve at køre Bios Wizard fra motherboards.org... -->http://www.motherboards.org/moboidtools.html
eller her fra det direkte link... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... så vil den kreere "bwz.txt"... du ka' så evt. kopier følgende, som i eksemplet her nede under... som er fra mit ASUS bundkort... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C <--- denne linje
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011 <--- og denne her
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

så har du lidt flere oplysninger at gå ud fra, som vil gøre det lidt lettere at identificier dit bundkort, bl.a. ved hjælp af de 2 overstående linjer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 01-04-03 22:40

Hej igen, mange tak for jeres svar, jeg prøver lige alt det i har skrevet og ser hvad der sker.

Mange hilsner
Lesonal

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-04-03 01:00

Hej Lesonal

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/mb_list.jsp?pCPU_SOCKET=Socket+A

Det skulle være et 133Mhz amd proces. og via chipset, tror du finder det meste her

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-04-03 01:04

Jeg ved hvertfald så meget, at det er et Abit...

Resten skal ved jeg desværre ikke

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 08-01-04 12:42

Et lille generelt tip.

På de fleste kort står der et eller andet sted tryk et såkaldt "FCC ID" nummer
ved at gå ind på www.fcc.gov kan man finde ud af hvem der har produceret kortet.

mvh Soenne