/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Moms på kurser/undervisning
Fra : toyota34
Vist : 914 gange
50 point
Dato : 05-03-09 18:39

Skal man som privat person betale moms når man køber et kursus eller uddannelsesforløb?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-09 18:51

Der er ikke moms på undervisning, men der er på ophold,forplejning, og kursusmateriale, som normalt indgår.
Nogle deler ikke prisen, men lægger moms på det hele.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-03-09 18:56

Det kan da være fuldstændig ligemeget om der er moms på et kursus eller ej.
Du kan som privat person alligevel ikke trække momsen fra.

hawaii7

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-03-09 19:16

Der er moms på kurser, men ikke på foredrag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-09 19:29

Det er da absolut ikke ligegyldigt om der er moms på. Netop når man er privat, og ikke kan trække den fra igen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-03-09 22:40

Du skal selvfølgelig betale moms, som firmaet der opkræver den, så skal returnere til Skat.

Du betaler jo også moms når du handler i Brugsen, eller går i svømmehallen, eller ansætter en håndværker

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-03-09 22:56

Det er KUN hvis virksomheden, der afholder det kan "kategorisere" det som "firedard", at det akn gøre momsfrit, men så må der ikke være fortæring.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-03-09 23:42

Kategorisere det som hvad for noget??????

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 29-03-09 14:16

Tak for svaret transor.