/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Firefox og Digital Signatur
Fra : BerndJ
Vist : 423 gange
500 point
Dato : 05-03-09 16:04

Har skiftet til Firefox. Kan desværre ikke arbejde med Digital Signatur i Firefox - den kommer simpelthen ikke frem (ingen problemer i Explorer). Hvordan løser jeg problemet? - På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 17:06

Har du indstalleret Java?
Hent sidste nye her:
Java Runtime Environment 1.6.0.12
http://www.filehippo.com/download_java_runtime/

mvh klaudi

PS
Afindstaller alle gamle "Java'er"

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-09 17:13

Ja, jeg har det nyeste Java, og det "gamle" er slettet ... så det er desværre ikke "det".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 17:28

Kan du se "Java Console" i Menu'en Funktioner?

Hvis ikke skal du en tur i Kontrolpanel og finde Java kontrol panelet
Start det og vælg fanen Avanceret og punktet Default Java for browsers
her vælger du Mozilla family

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 17:51

Hent evt IE Tab
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1419

Så kan du åbne 'Drilske sider' i IE, inden i Firefox

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-09 18:22

Hej Klaudi.

Har nu fulgt alle dine foreslag (og genstartet HVER gang) ... og problemet har skiftet karakter: jeg får nu følgende fejlmelding:

"The page requires a client certificate
The page you are attempting to access requires your browser to have a Secure Sockets Layer (SSL) client certificate that the Web server will recognize. The client certificate is used for identifying you as a valid user of the resource.

Please try the following:

* Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page without a client certificate, or to obtain a client certificate.
* If you already have a client certificate, use your Web browser's security features to ensure that your client certificate is installed properly. (Some Web browsers refer to client certificates as browser or personal certificates.)

HTTP Error 403.7 - Forbidden: SSL client certificate is required.
Internet Information Services (IIS)".

Kan du forklare mig HVAD konkret jeg skal gøre - mit engelsk er ikke tilstrækkelig og/eller forstår jeg ikke helt hvad der menes.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 18:51

Der må jeg da nok os melde pas!

Har du sidste nye Firefox, det er 3.0.7
Hent den her: http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.0.7&os=win&lang=da

Hvis du kan åbne siden i IE kan du bruge IE Tab
Installer plug-in og genstat FF, ned i højre hjørn er der kommet et ikon,
højre-klik og skriv link til side der skal åbne i IE Tab og klik OK

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-09 19:30

Har den sidste nye Firefox, det er 3.0.7.

Kan åbne siderne i IE, og har derefter installeret plug-in og genstartet FF og fulgt dine råd - desværre uden "nyt" (dvs. samme fejlmelding).

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 05-03-09 19:53

Prøv:
Klik på Funktioner>Indstillinger, klik på Avanceret, klik på fanen Kryptering
i punktet Protokoller, marker Brug SSL 3.0
Hvis det ikke er markeret.

Fundet her:
http://onlinehowto.net/Tutorials/Firefox/Install-SSL-certificate-in-Firefox/784/1

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-09 20:52

Mange tak for svaret Klaudi.Tak fordi du ikke gav op men blev ved så ihærdigt!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 21:12

Velbekommen.

Fik du det til at virke? Det er tilsyneladende noget med at den ikke kan finde et SSL Certificat
det skal man så fortælle FF hvor det er gemt

mvh klaudi