/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Internet med på camping
Fra : Disi
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 05-03-09 07:28

Internet med på camping
Jeg på tænker mig en forårs plads ved Flensborg hvor der desværre ikke er internet
Kan man få noget Internet hvor man betaler efter forbrug

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-03-09 08:21

Du kan få mobil-bredbånd,feks fra telia til 149 kr/mdr,men husk det er dyrt hvis du tager over grænsen og tilslutter dig

http://telia.dk/privat/produkter/mobiltbredbaand/?intcmpid=_INTBAN_Telia_23032009__PRIV_teliadk_privat_Intern_m_mobilt_bredband_BundVenstre

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-03-09 08:23
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-03-09 08:27
Kommentar
Fra : klanger

Dato : 05-03-09 09:21

Hej

Du kunne jo også lige se på denne her: http://www.hotspotcamping.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-09 09:31

Når der ikke er internetadgang/hotspot på campingpladsen, kan du komme på nettet via din
mobil telefon (men det er ret dyrt)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-09 20:15

Der er forslået en mobil løsning, og den er ikke så ringe endda.
En løsning som jeg selv overvejer, er den fra "3", hvorman for 299 kr. om måneden får en bredbåndsløsning, incl en kombineret modem/router, hvori der sidder et simkort.
Med sådan en kan du have hele netværket med, og virker hvor "3" har dækning.
Den er hurtig og koster ikke mere end den faste bredbåndsforbindelse.
Fordelen er at du har et netværk, som kan flyttes rundt i hele landet, uden at skulle vente på flytning af forbindelsen. Strøm på, og det virker.

På nuværende har jeg fastnet bredbånd + et mobilt bredbånd til min bærebare, som er låst til Danmark. Så hvis du kan fange en dansk sendemast i Flensburg, så har du forbindelse.
Det som ellers koster er den høje roomingafgift for en sådan forbindelse. Men så længe du kan få fat i en dansk sendemast, så kan du roligt køre der ud af.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-09 20:27

Nordsted1 skriver:
Citat
Når der ikke er internetadgang/hotspot på campingpladsen, kan du komme på nettet via din
mobil telefon (men det er ret dyrt)

Du skal her lige være opmærksom på, at der er forskel på forbindelse via den mobile og et mobilt bredbånd, både i virkemåde og pris.

Via mobiltelefon
Her skal du opkalde den internetserver, som du skal kobles op til, og din forbindelse skal kunne håndtere datatrafik. Det koster normal takst + pris for datatrafik.

Via mobil bredbånd
Her tænder du blot for dit modem, og det skaber så selv forbindelse til internetserveren, da den lader sig registrere med dit sim-kort nummer, så serveren ved det er dig der kobler op.
Denne forbindelse kan IKKE føre talemeddelelser (telefoni), men kan godt sende SMS.
Min mobile bredbånd koster 149.- om måneden med fri trafik på nettet, og koster takst for SMS.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 06-03-09 06:45

Tak for svaret severino.