/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Tabe 8 - 10 kilo på 4 mdr.
Fra : KatharinaLiva
Vist : 2455 gange
20 point
Dato : 04-03-09 12:53

Hej, jeg er en pige på 15 år. Jeg vil gerne tabe mig 8 - 10 kilo på 4 måneder. Så jeg er klar til sommeren.
Jeg har nu i over en uge kun drukket vand, mælk og friskpresset juice. Jeg har skåret ned på mit slik forbrug til kun 2 gange om ugen at spise det. Har i andre ideer til hvad jeg kan gøre?
Det er især på mine lår og mave jeg vil tabe mig, så er der noget specielt man kan gøre for det?

KH KatharinaLiva

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-09 12:58

Motion motion motion.....

Og sund kost At "sulte" sig er ikke nogen hjælp....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-09 13:02

Hvor høj er du og hvor meget vejer du? Det er nødvendigt at vide for at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-03-09 13:23

Motion og ændre dine spisevaner.
Min. fedt og sukker.
Spise 4-6 dagligt.

HOLD DIG LANGT VÆK FRA DIVERSE SLANKEPRODUKTER;,M.M.

hawaii7

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-03-09 13:30

Spis 6 måltider om dagen.
Morgenmad: 2 dl. havregryn med 1/ liter mælk - men uden sukker på. (Brug evt. lidt kanel + ½ banan).
Formiddag: 1 rå gulerod + en frugt efter ønske.
Frokost: 1 skive fiberrig rugbrød uden smør men med 2 skiver mager kødpålæg + 1 dl. råkostsalat lavet af (f.eks. revet æble, gulerod, hvidkål og rosiner).
Eftermiddag: ½ skive groft fiberrig rugbrød + 130 gram frugt.
Aftensmad: det familien byder på, - men vej en portion af så du får ca. 100 gram kød + 200 gram grøntsager + 100 gram kartofler/ris el. pasta.
Aften inden du går i seng, - ½ skive groft fiberrig rugbrød + den halve banan du ikke fik spist om morgenen.
Bevæg dig så du bliver forpustet, - ca. 2x20 minutter om dagen.
Løb til skole, - løb hjem igen, - løb til et sted med mange trapper, - og tage turen op og ned flere gange, - før du løber hjem igen.
Hvis du er overvægtig nu, - vil du helt sikkert tabe dig af dette, - men du må endelig ikke lade være med at spise, - ej heller springe et af ovennævnte måltider over.
God sommer.
Ammitz

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-03-09 13:31

Hvis du kun lever af vand, mælk og friskpresset juice, og slik 2 gange om ugen, holder du ikke længe! Det eneste der hjælper er at spise en sund og varieret kost, og motionere mere. Du behøver måske ikke engang at ændre så meget, ud over at skære ned på slikket og andre "usunde" ting, skift til light så vidt muligt. Hvis du bare gør det er det ikke urealistisk at du kan tabe dig et halvt kilpo om ugen.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-03-09 13:36

Andgående Ammitzs indlæg, så er der kloge mennesker der har fundet ud af at det ikke er godt at spise før man går i seng, man råder folk til at stoppe med at proppe i sig efter klokken 20:00, men folk siger jo så meget, at man har svært ved at gennemskue hvad der passer. Ellers kanon råd.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-03-09 13:42

Hej Bruuno117!
Du har helt ret i at man ikke skal fylde sig før man går i seng, - på den anden side må man heller ikke føle sult når man skal sove, så bliver søvnen ikke optimal.
Tænk at vågne ved at maven rumler, - det har jeg prøvet, - og det er ikke godt, - for så er det at man fristes til at stoppe noget derned midt om natten, - noget hurtigt og usundt!
Derfor er jeg kommet frem til at ½ skiver rugbrød og ½ banan er rigtig godt ca. ½ time før sengetid.
Og som tillæg til min tidligere kommentar:
Drik aldrig sodavnad eller andre sukkerholdige drikke. Øv i bare at drikke vand, - eller hvis man kan lide det, et par kopper kaffe el. te i løbet af døgnet. Heril kommer så ca. ½ liter minimælk hvoaf lidt bruges på havregrynene om morgenen.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 20 point
Dato : 04-03-09 13:53

Citat
Jeg har nu i over en uge kun drukket vand, mælk og friskpresset juice.

Det er ABSOLUT IKKE sundt!!!

Prøv at snakke med din mor og sundhedsplejersken. Nogle kommuner er der "programmer" man kan blive tilmeldt, hvis man er barn/ung overvægtig.

Ellers:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=130812
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=9645
Eller:
www.madital.dk
Her kan du gratis lave en profil, hvor du hverdag indtaster mad, vædske motion osv.
Jeg bruger selv den side.

Bare lige husk: det er usundt at tabe sig mere end et halvt kilo om ugen. Især for en pige, der vokser.
Skriv lidt mere om din højde og vægt.
Og husk Light-produkter øger sulten.

Stop hvedebrød, hvid sukker og alm. pasta olign.
Spis groft, VARIERET, grov pasta og vilde ris. drik 1,5 - 2 l vand om dagen.
Osv.
Du ved det garanteret godt.

Mange fejler ved ikke at være klar over, hvor meget den mad de egentlig spiser feder.
Det kan madital.dk hjælpe med.
Her ser du, for hver indtastning, hvor meget du tager på/taber dig. En god ting.
og husk. chips feder langt mere end slik.
Alkohol er mange unges værste kaloriebombe. Det feder MEGET. RIGTIG MEGET!!!

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-03-09 13:59

KØB EN SKRIDTTÆLLER.
HVIS DU GÅR 12000 SKRIDT OM DAGEN HOLDER DU DEN VÆGT DU HAR NU.

GÅR DU MERE END DE 12000 SKRIDT, TABER DU DIG, FORUDSAT, AT DU LEVER SUNDT, OG SPISER FÆRRE KALORIER END DU FORBRÆNDER.

DET ER SOM DE ANDRE SKRIVER, DET ENESTE DER IKKE NYTTER NOGET ER AT SULTE SIG.

SPIS 5-6 MÅLTIDER OM DAGEN, OG SØRG FOR AT DER IKKE ER NOGET USUNDT HOS DIG AF SLIT MM. SOM DU BLIVER FRISTET AF.

HELD OG LYKKE MED DET.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-09 14:44

Skal du ikke snart have et nyt tastatur

Den capslock bliver da ved

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-09 15:35

Citat
GÅR DU MERE END DE 12000 SKRIDT, TABER DU DIG, FORUDSAT, AT DU LEVER SUNDT, OG SPISER FÆRRE KALORIER END DU FORBRÆNDER.

Hvis du indtager færre kalorier end du forbrænder, så taber du dig, uanset hvor mange skridt du går, og hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder, så tager du på.. UANSET hvor mange skridt du går.

Godkendelse af svar
Fra : KatharinaLiva

Dato : 05-03-09 08:59

Tak for svaret jeb3.
Det jeg mener med jeg kun drikker vand, mælk og juice er det er det eneste af alle drikkevarer jeg drikker. Jeg spiser selvfølgelig også.
Jeg er 179 cm og vejer 70 kilo. Jeg vil gerne ned og ligge mellem 60 - 65

Kommentar
Fra : Sannapigen

Dato : 20-04-09 09:58

Hej jeg er npige på 18år som vejer 58 kilo. jeg er 167 cm høj , men ville godt tabe mig i maven og lårene , jeg er næsten lige begyndt til fitness træning som jeg måske går der 3-4 gange om ugen hvad kan jegdov gøre er vild deprimeret, spiser iikke så meget af sødesager mere frugt , og næsten kun rugrød . jeg laver mavedans hvis jeg syns ,jeg har spist for meget og er vild tung i maven. ? håber i kan give mig gode råd hilsen Sanna:)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-04-09 10:20

Citat
Jeg er 179 cm og vejer 70 kilo. Jeg vil gerne ned og ligge mellem 60 - 65

Det bekymrer mig sørme.

Dit BMI-tal ligger på 21,85. En slank pige altså.

Hvis du taber dig til 65 kg, vil dit BMI ligge på 20,29
Hvis du taber dig til 60 kg, vil dit BMI ligge på 18,73!!!

Hvor er jeg dog ked af det på de unges vegne, at det er så moderne at være mager. Ja jeg siger mager, for du er slank nu.
Har du overvejet, at der er en grund til at de siger det er usundt at være for tynd?

Tænk dig om søde.

Kommentar
Fra : ana27