/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hvad sker der med min datter ?
Fra : delfin
Vist : 857 gange
200 point
Dato : 04-03-09 06:50

Min datter er 2 år. Hun er de sidste 3-4 dage selv gået i seng, i vores seng og er faldet rimlig hurtig i søvn. Ved ca. 2 tiden vågner hun (sket 2 gange) og er fuldstændig hysterisk og utrøstelig. Første gang fandt hun steder at gemme sig, hvor vi ikke kunne få fat i hende. I nat lagde min kæreste hende i hendes tremmeseng for så viste vi hvor hun var. Jeg sad ved hende ca. 1 time før hun faldt nogenlunde til ro, hvor jeg kunne tage hende med ud og kigge ud af vinduet og give hende lidt vand og rosiner. Hun fik en tør ble og kom med os i seng igen og sov resten af natten.

Er det marerit er der nogen der kender til problemet.

Mvh Maibritt

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-03-09 06:56

jeg synes hun er blevet bange i drømme. Ikke andet. Det sker med børn nogen gang

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-03-09 07:02

Hej delfin - jeg syntes, du skal læse dette fra sundhedsplejesken - det er skrevet til en i samme situation, som I er i lige nu. Der er bl.a gode råd om natlampe, tremmeseng og tryghed.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=SOVEVANER&id=7905

Held og lykke fra HelleBirgitte

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 04-03-09 07:26

Først og fremmest må du finde ud af om hun fejler noget f.eks ørerne kan give mange smerter.

Ellers lyder det nu rigtig nok som om hun har mareridt, hvilket er helt almindeligt, da små børn
oplever mange ting i deres dagligdag.

Hvis du ikke selv har hende hjemme om dagen, så prøv at spørge i vuggestuen/dagplejen, om børnene har oplevet noget anderledes, f.eks lidt skræmmende udklædninger til fastelavn

I må ikke lave for meget om på jeres natlige rutiner, det kan gå hen og blive en rigtig dum vane, som kan blive svær at komme af med igen.

Jeg tænker her på det, at hun sover i jeres seng, og at du giver hende rosiner.

Selvfølgelig skal hun trøstes, men gør det med omtanke - for jeres alles skyld.

Hvis hun normalt sover i et andet værelse, så ryk hendes seng ind ved siden af jeres, og når/hvis hun bliver ked, så er det fint nok med et glas vand, sluk lyset og hold hende evt. i hånden. Når det så bliver bedre, så flyt hende tilbage til hendes værelse igen...........Det kan desværre tage lang tid

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-09 10:49

Jeg tænkte også på at det kunne være ørene det var galt med. Hun kan have væske i ørene ... få det tjekket hos en ørelæge.

Så læser jeg

[/citat]
Hun fik en tør ble og kom med os i seng igen og sov resten af natten.
[/citat]

Det får mig til at tænke på trodsalderen, hun vil bestemme, hvor hun skal sove.

I er så begyndt at rette jer efter det, og det har hun fundet ud af. En meget dårlig vane for alle parter.

Hvis der ikke er noget galt med hendes ører, som jeg synes I skal få undersøgt, så må hun ligge i sin egen seng og skrige. Selvfølgelig kan/skal hun da undersøges af lægen. Det kunne jo være hun fejlede noget. Men tror nu mest på trods og evt. væske i ørene.

Citat
Ved ca. 2 tiden vågner hun (sket 2 gange) og er fuldstændig hysterisk og utrøstelig.

Sker det også, når hun ligger i jeres seng ??

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 04-03-09 11:36

tror hun er godt på vej til at blive godt forkælet

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 05-03-09 11:15

Hej Maibritt.

Der kan være flere forskellige årsager til din datters adfærd, og der er mindst
lige så mange mulige måder du kan reagere på, som igen kan deles op i:
"De rigtige måder" og "de forkerte måder".

Og hvis du vælger en af de forkerte måder, er du med til at videreudvikle den samfundsretning, som vi benytter idag, og som giver så mange problemer, så derfor er det både "personligt" og "samfundsmæssigt" af stor betydning, hvordan " især" du og din kæreste behandler din datter.

Og de bedste eksempler på en god, naturlig og fornuftig behandling, finder du bedst
ved at efterligne dyrenes måde at behandle deres unger på.

Ønsker du mere hjælp til dette, så er du velkommen til at spørge igen.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-09 11:33

dkwM327

Citat
ved at efterligne dyrenes måde at behandle deres unger på.

Ti hi.... ja æd dem

Eller er det først når de er blevet teen-agere

(dette er altså ikke en kritik)

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-03-09 23:23

Dyr æder normalt aldrig sit afkom, hvorimod de opdrager deres unger bedre end mennesker opdrager deres unger / børn.

Kommentar
Fra : delfin

Dato : 16-03-09 20:35

Hej
Jeg vil lige takke for alle svarene. I har alle "næsten" ret.

Siden sidst har hun sovet inde ved os få gange fra sengetid start. Haft et "anfald".

Sidste søndag fik hun en "kold tyrker" Jeg lagde hende i hendes egen seng, dog mod protest. Hun skreg ca. 1 time før hun sov. Hun kom ind til os da hun vågnede i løbet af natten (syntes ikke hun skal have for mange forandringer på en gang.

Siden er hun flere gange selv kommet og sagt at hun vil i seng. Anfaldene er vi sluppet af med. Hun har sovet igennem en nat. Håber det lige så stille kommer af sig selv.

Jeg skal nok give point, men vil lige læse alle de gode svar igennem igen.

Tak alle for svarene.

Mvh Maibitt

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 16-03-09 20:42

hwa sagde jeg,,godt forkælet LOL

Kommentar
Fra : juljam

Dato : 21-03-09 22:07

hej
troede næsten det var mig selv der havde skrevet indlægget uden jeg var klar over det, for det lød ligesom vores datter. Hun havde også "anfald" om natten hvor hun var helt utrøstelig. Hun fik så lov til at komme ind i vores seng når hun vågnede og stille og roligt kom hun væk fra anfaldene. Prøvede at sige hun ikke skulle være bange om natten når hun vågnede, lagde en bamse der også var træt osv. Hun har dog en gang imellem en skrigetur om natten, men tror bare man som forældre må være der for den lille, for lade hende være vil bare gøre barnet mere utrygt i længden. Håber alt går vel

Godkendelse af svar
Fra : delfin

Dato : 23-03-09 15:42

Tak for dit svar. Som sagt er der flere af Jer der har svaret næsten det sammen, men valget faldte på dette svar.

Tak til Jer alle. Vi har fået næsten nattero igen. Hun falder i søvn i sin seng og det sker at hun sover der hele natten.
Mvh Maibritt