/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Spil til linux
Fra : CCjunior
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 28-02-09 17:37

Jeg overvejer at smide linux på børnene spille computer. Den trænger grusomt til en formatering og den har aldirg været helt original. Meeen.. så er der noget med at de spil vi låner på biblioteket ikke kan køre på den længere. Er det rigtigt ??
Er der andre kendte problemer??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-09 18:51

Hvis det er spil som er udviklet til Windows, så kan de sandsynligis godt køre på Linux computere, du skal bruge et program som hedder Wine, den er der allerede og mangler bare at du aktiverer den, så hentes de nødvendige pakker til programmet på internettet, nærmere forklaring når du har fået Linux installeret, det vil sikkert ikke sige dig så meget nu, hvis du ikke kender Linux i forvejen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-09 18:54

Citat
Er der andre kendte problemer??
sikke noget at skrive, der er da kun fordele ved Linux vælg enten Ubuntu eller OpenSuse, Ubuntu er meget brugt blandt andet af flere af os på Kandu, OpenSuse er rigtig flot og minder lidt om Windows Vista

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 01-03-09 07:23

Tak for svaret o.v.n..
o.v.n. Jeg skal sq ikke ha noget der minder om Vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-09 12:50

Så installer Ubuntu i stedet for, den er også meget nemmere at bruge