/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Rigtig "ven"?
Fra : sofla
Vist : 1265 gange
100 point
Dato : 28-02-09 16:17

Hejsa

Jeg har en datter på 26, der er blevet uhelbredelig syg, noget der hedder meningioma en plaque....men lad nu det ligge... sygdommen gør at hun aldrig helt ved hvornår hun har det godt eller dårligt ( pga smerter)
En "ven" lavede så en bog, hvor alle kunne skrive en hilsen, min datter kunne kigge på, når hun havde det allerværst... meget smukt.... men.... selvsamme " ven " er i øjeblikket låst til sit hjem af en fodlænke (ikke noget slemt)... min datter vil så besøge ham, men gør opmærksom på, at hun er i en periode, hvor hun godt pludselig, kan få meget ondt.. har behov for en pille, og har derefter behov for 1-2 timers søvn - således at han er forberedt på at hun ikke er i topform....
svaret er ... at det jo ikke er særlig fedt for ham at have besøg af hende, hvis det er at hun tror hun får det dårligt !!!
Min defenition af en alerbedste ven (som han bryster sig af at være ) vil altid sige: " det skal du da ikke tænke på, når bare du er her, og vi kan hygge sammen når du har det godt... så f... resten
Er jeg totalt fra den????
Min datter gik helt ned på den melding ( hun er meget hos os p.t. p.g.a. sin sygdom )

Ser frem til jeres svar

Knus fra
Sofie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-02-09 16:34

Vi kan ikke tilbyde mere end vi har.

En ven må også være ærlig om hvad han kan og ikke kan.
At det så ikke er det din datter har brug for, det betyder jo, at hun nok skal se sig om efter det hun har brug for et andet sted.

----Det var da meget værre, hvis han havde sagt:" kom bare", og HAN så havde været urimelig og skuffet over hendes manglende formåen.

Hvis man har brug for særlige hensyn, så er det vigtigt at huske, at man kan ikke kræve hensyn. Man kan kun bede om det.
---HVIS de er allerbedste venner, så skal HUN jo også gøre plads for HANS angst for hendes sygdom..

Jeg synes, at I sammen skal glæde jer over den smukke bog, uden at lade jer opfylde af bitterhed over det, som vennen ikke kan klare. Og det, som HUN ikke kan klare.

Måske skal din datter finde en støttegruppe for mennesker med lignende problemer?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 17:00

Din datter er i en ekstrem sårbar situation men det er hendes ven også. Han skammer sig måske over det der gjorde at han fik fodlænke på.

Sagde i direkte til den unge mand hvad i forventede af ham? Han oplyste jer om hvad han forventede at kunne give. Hvordan skal han vide hvad i forventer af ham hvis i ikke oplyser han om det? Og hvordan kan i blive så nedtrykte over at han ikke sprang op og dækkede alle hendes behov. Det er der da ingen andre end hendes forældre der er i stand til. Og det er meget høje forventninger til en ven.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-02-09 20:14

Må vi høre hvad han har lavet?

Det vil da helt sikkert påvirke hvordan man ser ham hvis han eks. har slået en eller anden ned hvis det er tilfældet kunne det jo være en person der havde det lidt svært med empati, det samme kunne være tilfældet hvis han eks. er på nogen form for steroider.

Men nej det er ikke et "normalt" svar fra personen.

Accepteret svar
Fra : morkaren01

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-09 21:39

Hej Sofie
Det gør mig frygtelig ondt, at din datter, i så ung en alder, er blevet uhelbredelig syg. Jeg håber, at i bliver i stand til, at stå de svære stunder igennem.

Jeg kan godt forstå, at din datter bliver ked af vennens reaktion. Men jeg tror nu, at det er en god ven din datter har. Det, at han har givet hende et redskab, der kan hjælpe hende ud af de svære stunder, tyder på megen omtanke. Jeg tror, at han har sagt, som han gjorde, på grund af usikkerhed på, hvordan han skal reagere, hvis din datter er hos ham, og hun pludselig får det meget skidt. Jeg håber, at de får talt ud om det, så de kan fortsætte deres venskab. Venskab betyder uendeligt meget i de svære stunder.

Jeg håber også, at du har nogen at snakke med, for det har du også brug for. Jeg står gerne til rådighed.

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 01-03-09 09:55

Tak for svaret morkaren01.
Du har ret, det er svært....men håbet om en udvikling i teknologien, har vi heldigvis...
Tusind tak for din omtanke, det varmede mit gamle moderhjerte

Knus
Sofie

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 01-03-09 22:28

Hej Sofie
Du skal endelig vende tilbage, hvis/når du får brug for det. Det er dejligt, når håbet er der, det er en vigitg livsfaktor. Jeg er her......
Knus fra morkaren01