/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
partitionering
Fra : ovep
Vist : 241 gange
120 point
Dato : 31-03-03 21:50

Hvordan kan man dele sin HD mere smart end med fdisk?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 21:51

partition magic kan gøre det mens windows ligger på systemmet

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 21:52
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 22:01

Der er ingen grund til at bruge flere point på at forhøje.....du kan bare skrive hvad du ønsker svar på !!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-03 22:32

Her er osse et andet udmærkey program du kan bruge til partitionering http://www.sofotex.com/download/software/8342.html Både partition magic og ranish partition manager er ideelle, hvis du har brug for at oprette nye partitioner på et bestående system. De kan osse begge gøre en partition større eller mindre, convertere en partition til f.eks ntsf fra fat32 og tilbage igen, har endvidere indbygget boot menu så du kan have flere styresystemer på samme disk og en del andre faciliteter. Alt i alt meget smartere end fdisk

Kommentar
Fra : cad

Dato : 31-03-03 22:32

Hvordan kan man dele sin HD mere smart end med fdisk? Med partition magic ,- koster ikke så meget og er et suverent program. på edb-priser er kan du finde den.

PartitionMagic 8.0 koster 745.- her: http://computer.itg.dk/Index1.asp

Men hvis du vil læse mere om fdisk , så her :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q255867

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-04-03 16:11

har du xp eller (win2000 mener at det er det somme) eller kan låne en cdrom med det på,kan du under
indstallation oprette og slette i fat32(for win95 - win98 og me) eller ntfs(kun for xp/win2000)
jeg vil påstå at det under selve indstallation processen er lige så godt som det partition magic kan gøre
når alt er indstalleret (kan godt tage flere timer at lave en disk om med partition magic)
så når xp spør om den vaglte partiton er ok ,så tryk - ikke ENTER her men
l for at slette
o for at oprette
er din computer for gammel til xp så sæt harddisk i en anden der kan gøre det.
iøvrigt har xp sit eget diskhåndterings program skriv i et START-KØR vindue
compmgmt.msc
og find diskhåndtering kan f.eks rigtigt godt bruges hvis du sætter en extra harddisk i din pc med xp...håber det kan bruges....