/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
ægteskab ?
Fra : blondie5
Vist : 1119 gange
20 point
Dato : 18-02-09 20:21

Hej lige et spørgsmål omkring hvis jeg er i flexjob og gifter mig med en pensionist - hvad får det af konsekvenser omkring vores indtægter ?
Mister han sit enlighedstillæg - boligydelse osv ? Og hvad med mig ?
Med venlig hilsen blondie5

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 18-02-09 20:26

Hej

Du mister ikke selv noget, jeg er selv i flexjob.

men din kommende mand mister nok sit enlighedtilæg, han er jo ikke enlig mere hvis i gifter jeg, boligsikring måske osse, det kommer lidt an på din indtægt.

Hilsen susanne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-09 21:01

Det aller bedste du kan gøre er at ringe til pensionskontoret i den kommune din kommende mand bor i og spørge. Der kan være lidt forskellige indgange til at tolke loven.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-02-09 21:19

Til blondie5

Du kan prøve at kigge her, der er sikkert noget du kan bruge:
http://www.k10.dk/index.php det handler om Flexjob & Førtidspension

Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 20 point
Dato : 18-02-09 22:37

Det kommer an på en hel masse...kontakt endelig din sagsbehandler..øv, hvor er det træls at man som pensionist ikke kun skal tænke på om man gider bo sammen med stodderen..dælme også om han er i stand til at forsørge ´en..ja ja, hvem siger at livet skal være let

Godkendelse af svar
Fra : blondie5

Dato : 18-02-09 22:40

Tak for svaret mangorossa.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 19-02-09 10:03

min opfattelse af det kommunale er ikke ret godt, de giver ofte de forkerte svar, sikre dig et andet sted, f.ex. borger.dk

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 19-02-09 21:32

Da Blondie5 er i flexjob er det jo ikke et spørgsmål om at manden skal førsørge hende.

Det offentlige kan ikke røre det tilskud som et firma får til en flexjobber, før vedkommendene ikke er i firmaet mere.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 19-02-09 21:33

Heller ikke selv om man gifter sig .

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-02-09 22:52

sushjer, nej jeg mente heller ikke ham (som spørgeren skulle flytte sammen med) ..nu er jeg selv en kvinde og pensionist..da jeg giftede mig med min mand, fik jeg kun det halve udbetalt så derved blev jeg jo afhængig af hans indkomst og at tjener nok til at kunne forsørge os begge...det var det jeg mente