/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Jobsamtale
Fra : Kevin_90
Vist : 916 gange
129 point
Dato : 15-02-09 18:43

Hey allesammen

På torsdag skal jeg til min første jobsamtale og jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal sige. Her det end til videdere hvad jeg vil sige, men har I nogle forslag til hvad mere jeg kan sige. Arbejdet er som salgsassisten ved Q8 hvor de har et nyt koncept igang, hvori at de vil være en "7 elleven" og benzinstation på samme tid.

Jeg er 18 år gammel og er en frisk dreng som går på Risskov Handelsskole, HHX, på marketingslinjen, det er mit andet år jeg er i gang med. Jeg er lige flyttet i søndags til min egen lejlighed, som ligger på Fredensgade få hundrede meter væk fra gågaden. Derfor som nævnt i ansøgningen har jeg brug for et arbejde, men grunden til at jeg søger, er også fordi jeg er et menneske som godt kan lide at arbejde ….med nye udfordringer og at møde nye mennesker hver dag med henblik på at sælge vare og servicere kunderne. ………..

Hvis jeg skal nævne mine stærke og svage sider er. Så er mine stærke sider at jeg er, udadvendt, serviceminded og uanset humør er jeg altid høflig og smilende

Svage sider ikke særlig meget erfaring

Idet forrige arbejde som jeg har haft ved Biksen som er en kiosk, har jeg været igennem et hygiejne og rengørings kursus, hvilket jeg har godt styr på

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-02-09 18:46

Vær dig selv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-09 18:53

Du lyder da som en fornuftig ung mand, så du har da helt styr på det selv. Det er vigtigt at du kan finde svage sider ved dig selv lige som du har styr på de stærke sider.

Held og lykke til dig og du behøver ikke være nervøs, du lyder til at have styr på det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-09 19:26

To gode:

Hav et godt fast håndtryk.

Pas på du ikke sidder og vrøvler (snakker aaalt for meget).

....ellers ser det positivt ud! Du virker målrettet og egnet!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 139 point
Dato : 15-02-09 19:26

Kevin_90

Nu er det jo ikke første gang du søger et job, så helt uvidende kan du ikke være.
Du skriver selv

Citat
Idet forrige arbejde som jeg har haft ved Biksen som er en kiosk, har jeg været igennem et hygiejne og rengørings kursus, hvilket jeg har godt styr på

Tidligere har du søgt job i Føtex

En af dine svage sider kunne jo være din usikkerhed, men det skal du nok ikke sige.

Tag nu til den jobsamtale .... du ved jo ikke, hvad de vil spørge dig om, men svar ærligt på spørgsmålene.
De fleste, der skal ansætte nyt personale, er klar over at ansøgeren kan være nervøs.

Jeg synes da, at det er en god reference at have, at du har gennemgået et hygiejne og rengøringskursus.

Så "knæk og bræk" med jobsamtalen.

P.s

Husk nu at kandu selv annullerer dine spørgsmål efter 3 mdr. (ja det kunne jo også være en af dine svage sider .... spørge brugere til råds .... for så at lade det løbe ud i sandet )

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 15-02-09 19:28

taak,men nu er der ca. 30 andre som også skal til jobsamtale så der er rimlig meget konkurrence... hjælp...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-09 19:30

Tro nu på dig selv

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_90

Dato : 15-02-09 19:40

Tak for svaret ans. hehe prøver bare at fyre den af til samtalen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-02-09 20:29

Når de spørger om dine svage sider,så kan du sige at du har svært for at sige"nej".
alimak