/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
fraflytning af fælles hus
Fra : mivzen
Vist : 578 gange
20 point
Dato : 11-02-09 09:27

Mig og min samlever har besluttet at vi skal fra hinanden og vores hus skal sælges. Vi står begge på slutsedlen og ingen af kan overtage huset.

Hvad vil der ske hvis mig og min 15 årige datter vælger at flytte i en lejet lejlighed, da det efterhånden er ved at være uudholdeligt at bo sammen.

Hvor meget skal jeg betale på huset udover lånene i kreditforeningerne?

Skal jeg betale forbrugsudgifter såsom varme-el-vand når jeg ikke bor der?

Håber på et hurtigt svar.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-02-09 09:34

Ja det skal du, medmindre du har en aftale med den anden part at du er fritaget - sådan en aftale er nok bedst at få skriftligt.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 11-02-09 10:08

Hej.
Citat
Skal jeg betale forbrugsudgifter såsom varme-el-vand når jeg ikke bor der?

Nej naturligvis skal du ikke det.
Du skal kun betale halvdelen af den faste udgift til kreditforening .
Har en niece der er i samme situation og sådan er det.
Du forbruger jo ikke noget når du ikke er der og derfor er det kun hans forbrug der er tilbage og hans lys og vand skal du ikke betale.

Kommentar
Fra : mivzen

Dato : 11-02-09 10:40

Hejsa.

Det er jeg glad for at høre, men der er delte meninger om dette emne, de fleste mener at jeg ikke kommer udenom at betale for el-varme-vand så jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro, vil bare så gerne flytte hurtigst muligt.

Godkendelse af svar
Fra : mivzen

Dato : 11-02-09 10:41

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : mivzen

Dato : 11-02-09 10:44

Pia

Er det noget i har fået undersøgt?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-09 11:55

Hej igen.
Hun har været flyttet i et ½ år nu og sådan er det bare.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-02-09 13:26

Du har ikke fået et korrekt svar.

Såfremt andet ikke er aftalt og med aftalt menes indgået skriftlige aftaler så hæfter du solidarisk for al gæld der måtte være på huset. Både lån og afdrag på disse men også skyldige forbrugsafgifter og skatter.

At du så måske på et senere tidspunkt kan få nogen af pengene ind igen ved at føre sag mod exen er en anden sag og kun relevant hvis han har noget at komme efter.

Den eneste vej frem er at prøve at aftale en frivillig ordning med din ex og sørg endelig for at få den ned på papir.

Hvis du har brug for en mere fyldstgørende forklaring på hvorfor du hæfter skal du bare sige til. Stol aldrig på udsagnet "sådan er det bare"

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-02-09 19:03

Latterligt at der kommer en med det 100% forkerte svar og så bliver det Accepteret som rigtig.

Kommentar
Fra : mivzen

Dato : 11-02-09 19:06

Jeg ved jo desværre ikke hvad der er rigtig eller forkert, så jeg er lidt forvirret over de forskellige svar.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-02-09 20:03

Lad være med at acceptere et svar der ikke kan henvise til kilder.