/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Loginnkludder hos virk/skat
Fra : jomfruane
Vist : 871 gange
200 point
Dato : 07-02-09 09:37

Jeg ville logge ind med tastselvkode på skat for virksomheder og indberette moms.
Hver gang jeg har indtastet min tastselv-kode som jeg plejer bliver jeg omstillet til at skulle logge på med digital signatur hvilket jeg kun har som privat (og denne dur ikke). Koden er korrekt og jeg får ingen fejlmeddelelse, blot denne omstilling.
Virker skats egen hjemmeside til indberetning af moms ikke mere - nu henviser de til virk.dk

Jeg undrer mig over det skulle være lavet om uden at jeg får besked om at bestille digitalsignatur - ringer selvfølgelig til dem mandag, men kan nogen hjælpe mig her over weekenden?

det er lige før jeg tror der er en fejl i systemet, for når jeg logger ind med min private digitale signatur får jeg en fejlmeddelelse om at jeg har været mere end 15min om at logge ind hvilket er er faktor 1000 forkert

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-09 09:51

Den med de 15 minutter kan næsten kun være en fejl på serveren, men prøv senere da der kan være pres på.

Iøvrigt mener jeg også at 15 minutter er for lang tid da det giver en hacker god tid til at eksperimentere, det burde være højst to minutter

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-02-09 09:53

Der er vel ikke det store at sige til hvis min private digitale signatur ikke kan parres med min virksomhed, så mon ikke det er fejlen - jeg undrer mig over jeg overhovedet bliver ført til siden hvor jeg skal indtaste signaturen - normalt logger jeg bare ind med tastselvkoden.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-02-09 10:22

Den kan være lidt svær at finde i mylderet - prøv den her

https://www.tastselv.skat.dk/erhvervlogin/pinlogin.do

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-02-09 10:50

Det er den side jeg bruger :-/

Er mit spørgsmål svært at forstå?

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 07-02-09 11:23

Du kan ikke bruge din private digital signatur til skat.
Det er en af grundene til at jeg stadig bruger de gamle indbetalingskort til at indberette moms med. Jeg gider ikke skal have et digital signatur til det ene og det andet og det tredie. Du eller firmat skal have et nyt digital signatur hos skat.
Ja en masse koder at holde styr på, hvis man er med på den digitale verden, men sådan er det endnu engang.

hawaii7

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-02-09 11:27

Jeg har lige tastet ind på det link, jeg har givet dig - med vores CVR (8 cifre) og vores kode (7 cifre), og det gik fint - jeg har prøvet at taste forkert CVR (så siger den, at det er forkert), eller forkert kode (så siger den at koden er forkert).

Altså må der være noget specielt for dig. Jeg skal se, om jeg kan finde noget til dig på SKATs side - vender lige tilbage.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-02-09 11:29

- lige nu er SKAT nemlig nede...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-02-09 11:31

ok tak busken. Det er mærkeligt den går direkte videre for mig til digital signatur for mig - koden og cvr nummeret er rigtig ja - gad vide hvad der er sket...

håber det bare er en fejl hos dem - kan dårligt nå at få en digitalsignatur før sidste indbetalingsdag!

Hugobørge - problemet er at jeg ikke normalt anvender digital signatur men tast selv kode som Busken...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-02-09 11:34

Nu får jeg så denne fejlmeddelelse når jeg logger på med koden:

Meddelelse
Der er kun adgang til TastSelv erhverv via virk.dk, hvis der er foretaget login med et gyldigt OCES-medarbejdercertifikat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-09 11:56

Hmm...
Det hører nok ind under den manglende brugervenlighed på de offentlige sider som der pt bliver påtalt

Accepteret svar
Fra : Busken

Modtaget 200 point
Dato : 07-02-09 11:59

SKAT hænger helt vildt lige nu - hvorfor siger den det der med virk.dk?? - kunne godt tyde på, at du er gået den vej ind, og SÅ virker den nemlig kun med digital signatur.

Prøv lige for min skyld at lukke browseren helt ned, og så følg mit link direkte.

https://www.tastselv.skat.dk/erhvervlogin/pinlogin.do

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 07-02-09 12:07

Du er en bamse!
det hjalp.
Problemet har været at jeg i morges brugte linket fra den email skat har sendt - dette link var til virk som så er blevet hængende.