/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Sløret tekst
Fra : CerwinVega
Vist : 665 gange
25 point
Dato : 07-02-09 01:11

Jeg har lige installeret vista og jeg syntes alt tekst virker en smule smløret eller udtydelig på minsamsung 245B

Jeg kan huske at man kan slå et eller andet fra i windows, men jeg har glemt hvad og hvor..jeg havde samme problem i windows xp efter ren installation.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-02-09 01:19

Fænomenet kaldes "cleartype", og var vist tænkt som en forbedring, men det får alt til at se ganske forfærdeligt ud.
I vanlig Microsoft stil skal man slå det fra ca. 1000 forskellige steder...
Prøv at søge på "disable cleartype" på google, så kan du se at det er ret populært at slå det fra.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 25 point
Dato : 07-02-09 02:40

Kontrolpanel -> udseende og personline indstillinger -> personlige indstillinger -> vinduesfarve og udseende -> effekter

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 07-02-09 03:03

Tak for svaret scootergrisen. og BertelBrander