/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Klage over sagsbehandler??
Fra : nicolehh
Vist : 2940 gange
220 point
Dato : 29-03-03 09:44

Hejsa.

Er der nogen der kan hjælpe mig med mit problem?
Jeg vil gerne vide hvor jeg skal henvende mig, hvis jeg vil klage over min sagsbehandlers afgørelse??
Denne har brudt loven, og det har jeg gjort opmærksom på, men uden respons...
Det kan jo ikke passe at denne må bryde én lov for at opretholde en anden?!!??

Håber på et hurtigt svar!!

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-03-03 09:57

Generelt er offentlige sagsbehandlere hellige køer som har den højeste prioritet i systemet og derfor er meget svære at krydse klinger med. Retsligt er der opstillet økonomiske og tidsmæssige barrierer som umuligør dit retsforhold.
Det bedste du kan gøre er at henvende dig til dagspressen feks. Ekstrabladet men vær opmærksom på at du for fremtiden kan blive blacklistet og fremtidigt blive umuligjort.
OW

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-03-03 10:03

Men der må jo være en måde hvorpå man kan klage??!

Ellers kan de jo bare køre rundt med én uden at der er nogen der holder øje med om de holder sig til loven!!!?!!
Hvad med regeringen, de laver jo ikke love fora t sagsbehandleren selv kan lave deres egne!!????!!

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 29-03-03 10:07

Hej,
Ved din sagsbehandlers afgørelse i din sag, har du også modtaget en skriftlig klagevejledning med en 4 ugers frist. Følg denne, og forklar dig i så mange detaljer som muligt.
Vær indstillet på, at de ikke sadler samme dag som de ridder.
Held og lykke.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-03-03 10:16

Har nemlig ikke modtaget nogen klagevejledning...
Det er jo et af problemerene!!

Det loven er brudt mht. er at denne har sendt mig i aktivering et sted hvor jeg ikke kan møde op, hvis fx. kæresten ikke kan køre mig, der er 15 km. derud og ingen busforbindelser og jeg har ikke selv noget kørekort!!

Ihht. § 13 stk 3
Loven om aktiv socialpolitik!!

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 220 point
Dato : 29-03-03 11:14

Hej igen.
Så skal du bede om en skriftlig afgørelse som din sagsbehandler SKAL sende dig på anmodning herom. Heri SKAL han/hun vedlægge klagevejledning. Det er ganske simpelt din ret til at klage over en afgørelse, og den må ikke tilsidesættes.
Mvh
Laurenzio

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 29-03-03 11:20

Tak for svaret laurenzio.

Det vil jeg prøve så!!
Sender det som anbefalet, ellers nægter denne vel også bare at have modtaget det!!

Endnu engang TARRRK!!!

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 29-03-03 12:36

Selvtak.
Håber virkelig at du kommer videre. Hold du bare stædigt fast på din ret, så han/hun ikke føre dansen hele tiden.
Held og lykke.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-03-03 12:46

Tro mig, det havde jeg også tænkt mig!!

Jeg er ikke den rigtige at danse med, hvis man vil føre hele vejen!!!

Sagsbehandleren vil komme til at fortryde at denne har valgt det fag, hvis det er med forhåbning om at jeg danser efter dennes fløjte!!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 30-03-03 20:58

Hvis det kunne interessere dig:

Jeg har valgt at spare de 40,- og istedet sende det som alm. brev, fax og mail, så kan sagsbehandleren da ikke sige at det ikke er modtaget!!

Kommentar
Fra : malchow

Dato : 23-08-03 20:40

Min bror skukke også møde i aktivering 16 kilometer fra bopæl og her kørte ingen busser, han fik besked på at cykle ellers var der ingen penge. Vi klagede og fik ikke medhold, kommunen måtte gerne forlange at man mødte i aktivering 15 kilometer fra bopæl transport er ikke deres problem. Jeg vil ønske dig held og lykke men håb ikke på for meget de er sværre at danse med..

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 06-09-03 02:16

Systemet er svær at danse med, men er man udsat for urimeligheder! Giv dem kamp til stregen. Klag sagen i statsamtet, skriv læserbreve. Der findes iøvrigt en udemærket forening som heder Landsorganisationen af Arbejdsledige http://www.ladk.dk Den er billig at være medlem af og værd at støtte. For den er én af de foreninger der arbejder mod offentlig system tyrani af mennesker i en social situation.

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 21:49

Tilsynsrådet - man kan klage til tilsynsrådet over kommunen. Prøv.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-09-03 12:58

Tak for jeres nye svar, men ,ikke for at virke ubehøvlet eller noget, prøv lige at se på datoen for mit spørgsmål, det er faktisk ved at være ret gammelt (29/03-03)

Sagen er afsluttet, jeg fik ikke medhold, men fik mig en ny sagsbehandler, der har et andet syn på tingene, så denne sender mig ikke lige unødvendig langt ude for lands lov og ret, for at holde mig beskæftiget...

Men endnu en gang, tak for jers svar!

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-09-04 09:03

Min rådgiver var så flink i sidste uge at ringe og sige at jeg siden 010103 havde fået 11.790.00 kr. for lidt.. Jeg kunne komme med det samme og hente et billag.. Ohh what a week. :)
Han har også søgt og givet mig 100% på ALT medicin, også Benzo. + 781 kr./Md. fremover.
Min far og farfar cyklede eller gik også i 5 meter sne 22 km. for at komme på arbejde. Så du har kun cyklen hvis du vil have "deres" penge. Jeg har selv været i revalidering, men forstår at spille kortene, derfor fik jeg det ændret trods 6 km. og ingen bus...
Jeg kan/vil godt hjælpe dig. Men det kræver du ændre tone 100% overfor vedkommende...

Skriver jeg en mail til min rådgiver ligger der svar inden 24 timer..

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-09-04 09:03

Min rådgiver var så flink i sidste uge at ringe og sige at jeg siden 010103 havde fået 11.790.00 kr. for lidt.. Jeg kunne komme med det samme og hente et billag.. Ohh what a week. :)
Han har også søgt og givet mig 100% på ALT medicin, også Benzo. + 781 kr./Md. fremover.
Min far og farfar cyklede eller gik også i 5 meter sne 22 km. for at komme på arbejde. Så du har kun cyklen hvis du vil have "deres" penge. Jeg har selv været i revalidering, men forstår at spille kortene, derfor fik jeg det ændret trods 6 km. og ingen bus...
Jeg kan/vil godt hjælpe dig. Men det kræver du ændre tone 100% overfor vedkommende...

Skriver jeg en mail til min rådgiver ligger der svar inden 24 timer..

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-09-04 09:33

Nu har jeg ikke den rådgiver mere, så problemet er løst...

Men ellers tak for svaret. *ss*