/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
kan man det ??
Fra : leifjskov
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 01-02-09 21:36

Hej kanduer.

Kan man skifte bundkortet så man får nogle andre ram.??
Kan det arbejde sammen med resten af puteren.???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:38

Ja hvis du særger for at bundkortet passer sammen med din CPU. For den koster en del mere end RAM.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:39

særger - skulle være sørger

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 01-02-09 21:40

Granner.
Undskyld men hvad er CPU ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:43

Det er hjerne i din PC og den sidder på bundkortet med en blæser ovenpå. Uden den har du ingen computer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:45

Hvad er der i vejen med de RAM du har ? Du kan skifte blokkene til nogle som er større, det er meget billigere og nemmere end at skifte bundkort - cpu med mere, og bagefter få det hele til at spille sammen igen

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 01-02-09 21:46

ja men den sidder jo også på det nye bundkort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:52

Citat
ja men den sidder jo også på det nye bundkort.
altså et andet brugt bundkort, ikke et nyt ?

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 01-02-09 21:54

Ovn.
Det er et brugt med en anden type ram.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 22:00

Ja det gættede jeg da du skrev det oven over, sidder den anden bundkort stadig i en computer ? For så vil det da være meget nemmere at flytte din harddisk derover

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 01-02-09 22:04

Ovn.
Det er et løst bundkort jeg har.

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 01-02-09 22:04

Og lige nu skriver jeg på Pia puter for jeg bliver smidt af konstant

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 22:49

Desværre rækker min erfaring ikke til mere hjælp, det må være fordi at RAM blokkene eller CPU er større at du vil skifte, ellers ser jeg ingen mening med at skifte bundkortet, hvis det du har er godt nok, prøv dig frem det kan ikke gå værre end galt (du har vel sikkerheds kopier?)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 02-02-09 01:54

Hvis de "nye" ram er kompatibel med det gamle bundkort, ville det jo være noget nemmere at bare flytte dem over.