/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
D-10 modem(ICENET)
Fra : Byb75
Vist : 626 gange
40 point
Dato : 01-02-09 14:37

Hej. En bekendt har købt en Asus eeepc med Linux. Endvider et modem D-10 fra Anydata til Icene(mobilt bredbånd)t. Hvordan for jeg den til at kører på denne Asus???Der er kun driver til Xp og Vista??
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 14:42

Hvis ikke linux selv finder og installere den - så har "anydata" solgt noget der ikke virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:52

Kan computeren "se" at modemet er der, højre klik på forbindelser for at se efter
hvilken Linux er der på den EEEPC ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 15:00

Prøv at opdatere computeren med kabelforbindelse, husk at mobil modem skal være tilsluttet, så vil Linux også søge opdateringer til den også, bliver der tilbudt en opdatering som hedder Mobil Partner ? Så er du nemlig på vej til at kunne løse problemet

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 01-02-09 17:46

Hej.Hvordan opdaterer jeg))Under hvilken "menu". Jeg kan godt finde "modemet", men den har ingen MAC add. Jeg kan kun se navnet. anydata.....osv, og driver kan jeg kun vælge "option"????????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 17:50

Hvilken Linux distro er på maskinen ? På Ubuntu klikker jeg på System og Administration, videre ned og klik Opdaterings håndtering og så lade den opdatere

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 01-02-09 18:15

Hej..Jeg ved det ikke. Jeg kan kun se systeminfo og der står ikke noget..Jeg går da stærkt udfra det er Linux..Jeg kender des. kun"windows"...Jeg kan ikke finde det stadig...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:18

Står computeren og kører med netkabel i ? Så burde den selv søge efter opdateringer en gang imellem.
Når i starter computeren, går der så ikke en eller anden tekst over skærmen, hvor i kan se hvad der er ved at blive startet ?

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 01-02-09 18:22

Hej. Der ståt intet ved opstart. Den kører på min trådløse router. Jeg skulle bare have det trådløse modem sat til? Kan man ikke se hvad styresystem den kører, den kal---

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 01-02-09 18:27

xandros..kan det hedde det???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:27

Er der en menu et eller andet sted, under hjælp for eksempel: Om Ubuntu hvis det er Ubuntu

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 01-02-09 18:28

Jep jeg tror det hedder xandros

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:36

Ok det lyder sandsynlig, jeg kender den ikke, men vil gerne hjælpe hvis jeg kan, lige nu er der spisetid og familie samvær, jeg vender tilbage senere - meget senere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 23:52

Øv det ser ud som om mange Asus EEEPC brugere har problemer med den der Xandros og opdateringer, i skulle vel ikke tilfældigvis have lyst til Ubuntu i stedet for ?
http://arstechnica.com/hardware/news/2008/07/running-ubuntu-on-the-eee-pc.ars
der kan jeg bedre hjælpe, det er nemlig en som jeg kender en del, bruger den selv på to computere.
I kan forsøge med at opdatere, åben en terminal ved at trykke på CTRL+Alt+T tasterne samtidig, i terminalen skriver eller kopier og sæt ind
Kode
sudo apt-get update
og trykker Enter di skal så skrive brugernavn og trykke Enter en gang mere, så skulle den gerne hente opdateringer, bagefter kan i hente opdateringer som ikke er med i den installerede Xandros originale liste, i terminalen skriver/kopier og sæt ind
Kode
sudo apt-get install joe
og bagefter se pakkerne
Kode
sudo apt-get -s install joe
jeg håber der er kommet noget brugbar med disse opdateringer, giv lyd hvilke muligheder i har nu

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 03-02-09 17:39

Hej. Jeg har fået den til at hente opdateringer.nu er så spørgsmålet om det modem kan kører der på..Jeg kan godt finde navnet, anydata bla bla. men under driver står der "option". Altså hvis jeg går under opret forbindelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-09 18:50

Desværre kender jeg ikke Xandros, så det er umulig for mig gennemskue hvordan i gør, prøv om der er noget i kan bruge her: http://forum.eeeuser.com/viewforum.php?id=2
Er der ikke noget under netværk nu efter opdatering ? Den burde hente noget som kan bruges af den modem når den er sat til under opdatering, det gør Ubuntu