/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skabsfryser
Fra : bsorensenas
Vist : 1295 gange
100 point
Dato : 31-01-09 21:29

Hej alle.
Når man transporterer en skabsfryser liggende, hvor længe skal den så stå, før man tænder for den?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 31-01-09 21:31

Jeg har hørt at man siger 24 timer, som en god retningslinie.
De 2 - 3 gange jeg selv har flyttet både skabsfryser og køleskab har jeg ladet dem stå til næste dag og så tændt dem igen - der har ikke været nogen problemer.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-01-09 21:39

Transport og håndtering

Citat
Hvis fryseren skal flyttes, skal den altid løftes under bunden. Løft forsigtigt, og hold hele tiden fryseren lodret. Fryseren bør aldrig hælde mere end 45º, vende på hovedet eller ligge på en af siderne, bagvæggen eller forsiden. Tag aldrig i døren, når fryseren flyttes. Det kan beskadige hængslerne.

I min brugsanvisning står at man først må tilslutte strøm efter 3 timer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-09 21:47

Ligge ned men ikke på hovedet. 3 - 5 timer alt efter hvor længe den har ligget ned.
Har den tidligere været i brug - så lad døren stå åben mens den falder til ro.

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 31-01-09 21:58

Jeg er mest tilbøjelig til at tro på 3 timer.
Lad os se om der er andre bud.