/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Xbox 360 - Rentefri afbetaling
Fra : LeanPean
Vist : 3945 gange
90 point
Dato : 30-01-09 22:23

Hejsa,

Ved ikke om dette er det korrekte sted at stille dette spørgsmål, men jeg har søgt med lys og lygte på Google - dog uden held - efter et sted, hvor jeg kan købe en Xbox 360 Premium eller Xbox 360 Elite (altså ikke en Xbox 360 Arcade) til en fordelagtig pris og på rentefri afbetaling - eller ihvertfald på afbetaling, hvor den ikke kommer til at koste ret mange ekstra klejner.

Var idag både i Expert, GameStop, Elgiganten og Fona, men ingen af stederne kan man købe den på billig eller fri afbetaling, men istedet kan man låne pengene til en rente på +20%, hvilket jo gør det til en særdeles bekostelig affære.

"Jamen, hvorfor køber du den så ikke bare kontant?" vil nogen nok spørge, men da jeg har en kæreste på SU og generelt har en ret stram økonomi, kan jeg ikke bare hive +2000kr. ud af budgettet i denne måned.
"Jamen, hvorfor ligger du så ikke lidt til side hver måned, indtil du har råd?" vil andre nok spørge - men nej, det er jeg alt for utålmodig til. Vil meget gerne have den nu.

Håber der er et venligt - og vidende - menneske derude, der kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
Da jeg desværre kun har 90 point er det alt, hvad jeg kan tilbyde for et "rigtigt" svar. Håber det er godt nok.

Mvh. LeanPean - som virkelig gerne snart vil have den Xbox.

PS. Alternativt er en Nintendo Wii eller en PS3 på samme afbetalings-måde også interessant, hvis ikke en Xbox 360 Premium eller Elite er mulig at finde.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 30-01-09 22:33

Jeg fornemmer, at det er mange år siden, at man har kunnet købe noget "på afbetaling"... og kombinationen "afbetaling og billig" er vist aldrig forekommet.
Jeg tror, at du bliver skuffet, hvis du tor, at du slipper for et lån til 20% (som er nutidens "afbetaling"), så længe man har lov til at "tilbyde" den slags.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 22:44

Ved du hvad, jeg ved hvad du skrev, men hvis du ikke har råd til at spare sammen til den, så har du heller ikke råd til at købe den.

Har du overvejet et banklån? Det har i hvert fald en billigere rente.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 22:53

Den billigste måde at finansere den på er at tage et lån i banken såfremt du ikke kan betale kontant.

Afbetalings ordninger er altid dyrere.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:06

Koster den 3000.- har DU___når den er betalt = betalt CA: 15000.-
for den, MINUS afskrivning på en sådan___=

der er KUN EN VINDER I DET SPIL = dem/ selskabet du skriver under på.

Var så dum selv at købe en Fujitzu hos 88888888888
da den brædte sammen skyldte jeg stadig ? 5000.- på den
men ingen garanti eller andet END_ vi har noget der bedre...
men jeg havde min xp _DISK
For det DE ??? forlanger, er TYVERI EN ÆRE´S SAG
nu omdage______

LAD VÆRE::::::
Der er LANGTTTTTTTTTTTTTTT til år 201?

BTW_der er ikke noget der hedder reentefri betaling.
Eller så er du kommet et STED hen, hvor DU ABSOLUT IKKE BØR HANDLE.....

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:08

STJÆL EN SÅDAN___
den hænger du KUN PÅ I ET PAR ÅR

Eller skal du SØRGE for at du for SKATTEFAR med på
tilbage-betaling af de renter du betaler..

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:10

Eller GÅ ind på den LOKALE HA værtshus og betil en.
De koster næppe meget_ men og + +

Det tæller og gavner ikke din videre færden i Danmark

Kommentar
Fra : LeanPean

Dato : 30-01-09 23:28

Jeg købte min nuværende bærbare (en mutha'fucker-com på daværende tidspunkt) til 11.000 på rentefri afbetaling - så det burde kunne lade sig gøre.

Og granner01 - jeg troede ligesom, at jeg havde gjort opmærksom på i start-indlægget, at jeg søgte et venligt menneske der kunne give råd til det aktuelle spørgsmål, og ikke blot give gode gamle snusfornuftige råd som "hvis du ikke har råd til at købe den kontant, har du slet ikke råd til den!" - Kunne man få den på rentefri afbetaling, som de i øvrigt - ifølge ekspedienten i Expert -, havde kørt med for ikke så forfærdelig lang tid siden, men var gået væk fra igen, så ville jeg jo netop have råd til den.
Det er fair nok, at du måske har mange penge, men det har jeg ikke - og derfor brugte jeg dette sted til at forsøge at finde alternative løsninger - så vær nu sød, og helt lad vær med at skriv i tråden, hvis ikke du kan hjælpe.

I andre; ja, jeg har da overvejet et banklån, men det er jo netop for at undgå disse ekstraomkostninger, at jeg skrev herinde for at måske kunne få et link smidt i hovedet eller andet - det var så ikke muligt, åbenbart, for nogen af jer at finde dette, og det er fair nok. Thanks anyway! :)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 23:36

Hvis det kaldes rentefrit så er de kun fordi de får deres fortjenste på anden måde.

Enten er den opgivne pris på produktet urimelig høj i forhold til hvad det kan købes for andre steder eller også er der gebyrer tilknyttet betalingen.

Hvis nogen bilder dig ind at du kan få et godt og billigt produkt uden at du kommer med pengene i hånden så lyver de.

De billigste vil altid være 1. At betale kontant 2. at låne pengene i banken.

Hvis butikken giver dig kredit skal de jo selv låne pengene til at give dig kreditten og det er lidt naivt at tro at de ikke tager sig betalt for dette.

At du har købt en pc på "rentefri" afbetaling betyder ikke at den har været billig nok tvætimod.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 23:44

Du må da vide at når vi har finanskrise, så er det ikke rentefrie lån som forhandlerne tilbyder. De har da ikke råd til det.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:45

Du kan låne pengene af mig__MOD anden sikkerhed =

Spørgsmålet er vel I NUND OG GURND - MEGET ENKELT

HVAD KAN_ DU BETALE
og hvor lidt har du bagefter,

KAN BANKEN ikke låne dig ud fra det,

SÅ HAR DU IKKE RÅD.

og lyt til dem-

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:51

Citat
Du må da vide at når vi har finanskrise, så er det ikke rentefrie lån som forhandlerne tilbyder. De har da ikke råd til det.

wa FOR EN KARTOFFEL KUR, ER NU DET.
Selv har jeg ikke haft flere penge end NU.
Men katten æder dem sgu__LOL

Sidder selv med et par af disse dyre/
men skattefar, betaler for dem, så ingen problemer hos mig.
Plus - JEG skal have lidt at trække fra, ellers skal jeg til at have en Revisor / = penge

Men har man ikke en indtægt, hvor man trække renterne fra,
SÅ ER MAN--PIST
er man ikke_

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 31-01-09 00:07

Citat
jeg troede ligesom, at jeg havde gjort opmærksom på i start-indlægget, at jeg søgte et venligt menneske der kunne give råd til det aktuelle spørgsmål, og ikke blot give gode gamle snusfornuftige råd som "hvis du ikke har råd til at købe den kontant, har du slet ikke råd til den!"

Du stiller urealistiske krav/forventninger.
Det svarer lidt til, hvis du var ekstremt overvægtig og understregede, at du IKKE ville lægge dine daglige tre lagkager på hylden, men alligevel forvente, at der var nogle "venlige", der kunne give dig et godt råd...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 31-01-09 00:08

... om, hvordan du kunne tabe dig 30 kg. på 3 uger.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 00:41

Renten kommer til at skjule sig under gebyrer, meget snedigt da man ikke skattemæssigt kan trække gebyrer fra.

Der kommer oprettetelsgebyr og et månedligt administrationsgebyr. Tilmelding til PBS (som mange forlanger) betales der også for, og Du kan komme ud for at de uden Dit samtykke tillægger en forsikring der "i tilfælde af sygdom eller arbejdsløshed" garanterer långiver pengene.

Jeg så det selv for 3 år siden da jeg var tvunget til at købe ny skærm og tog et "rentefrit" lån. Da det første girokort kom i brevsprækken så jeg at det resten af lånetiden ville koste 90 kr mere i gebyrer pr. måned , så jeg fandt lynhurtigt pengene et andet sted og betalte lortet ud.

Vi skal faktisk 20 år tilbage da der fandtes ægte rentefrie forbrugslån hvor hvert afdrag på et 12-måneders lån svarede overens med 1/12 af købsprisen.

Jeg vil ikke som de andre sige at så må Du lade være med at købe legetøjet, men i stedet for spørge om Du har et tvingende behov her og nu
Mange unge mennesker tænker meget kortsigtet på deres økonomi og sparer selv fagforening væk til fordel for livsstilsgoder. I har en stram økonomi i forvejen, tænk bare fem år frem når i skal have ny bolig eller bil og der måske kommer børn.

Kommentar
Fra : LeanPean

Dato : 31-01-09 08:22

Okay - så lad mig omformulere spørgsmålet.

>> Er der nogen der kan finde et sted, hvor jeg kan købe en Xbox 360 Premium eller Elite over en 12 måneders periode cirka til en lav rente? <<

Jeg kan måske godt se på jeres svar, at jeg var lidt for optimistisk i starten!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-09 08:39

i computercity har de rentefrit i 12 måneder
men vær obs! lige som ALLE andre steder er der en oprettelse der skal betales og adm.
xbox elite pris 3349kr + oprettelse 397 = 3746kr / 12 = 312kr pr. måned "rentefrit" + adm. 47 kr = 359 pr. måned dvs. 12 * 359 = 4308 kr skal du betale for din xbox incl oprettelse og adm. og så er det et "rentefrit" lån du betaler bare kun op/adm. 961 kr for at låne pengene svare til ca. 28% adm. men ikke rente DER ER IKKE NÅET DER HEDDER RENTEFRIT det er et firma du for til at betal for dine produkter og det er IKKE GRATIS for så kunne de lige så LUKKE foretnigen

lån i banken eks. rente på 13 %
eller en kasse kredit som i de fleste banken ikke koster nået AT OPRETTE = ca 7-10% eks. 3349*10% = 334,90kr.
kraver at det er betalt på 1 år / 12 måneder
banken er også en Foretning der lever af at tjene penge

så rentefrit = KONTANT BETALING

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 09:02

Jeps, Computercity tegner forbrugslån hos Resurs Bank, en underafdeling af Danske Bank, og de er ikke billige.

Hvis man ikke kan eller vil låne i egen bank er Nordea Finans en af de billige, men man kan nok ikke stavre ind i en butik og forlange at de bruger netop denne da der bagved skranken nok forekommer en returkommision fra banken som yder lånet.

Hos de fleste der udbyder forbrugslån kan man på nettet selv lave en beregning af afdrag samt åop (årlige omkostninger procent)......husk at læse det der står med småt.