/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista
Fra : Fijala
Vist : 982 gange
100 point
Dato : 28-01-09 20:43

Sidder hos en bekendt, som har en piratkopi af Vista installeret. Den har virket i et år og han har hentet alle opdateringer uden problemer, inkl SP1.
Men nu er det så sket, og jeg har rådet ham til at købe en anden lovlig og gøre det hele forfra, men kan man uden at skulle gøre det hele forfra, bare installere ind oven i eller hvordan. Er sgu lige pludselig blevet tvivl.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-09 20:53

Det jo lige lige meget nu har du windows vista installeret og du har en licens så det jo fint nok.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-09 20:55

<men den version der er installeret er Hone og den nye bliver Ultimate

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-09 20:56

Citat
<men den version der er installeret er Hone og den nye bliver Ultimate

sikke noget vrøvl

men den version der er installeret er Home og den nye bliver Ultimate

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 21:00

Min erfaring siger mig:

Hvis man installerede en 'lovlig' version af Win XP Pro oven på en 'u-lovlig' Win XP Home, så gik det fint og alle mapper/programmer/indstillinger/'Foretrukne' forblev intakte.

Mon ik' det er det samme med Vista Home og Vista Ultimate?

Jeg ville prøve

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 21:02

..og dog: Er der ik' no'et med, at en reinstallation af Vista sletter HELE den forrige version?

Nu, bli'r jeg sgu også i tvivl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-09 21:35

Hvis man, som jeg plejer, installerer Vista på en partition hvor der ligger en version i forvejen, bliver den gemt i en mappe der hedder Windows Old. Men så er alle indstillinger og email osv ikke gemt og ikke kan umiddelbart bruges.

Menjeg er helt i vildrede nu, for da jeg nu lige prøvede at validere hans Vista, kom Microsoft og sagde at den havde bestået testen og det er lovlig software, men der vises stadigvæk som om den skal aktiveres indenfor de næste 3 dage ????

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 28-01-09 22:19

kan man mon ikke gå ind og ændre selve koden uden at skulle instalere forfra

tror det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:29

Skal aktiveres eller registreres ..inden for 3 dage?

Der er vist forskel på de 2 ting:

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/63124fed-5d91-45ac-8637-527910cdf8461030.mspx

Som jeg forstår det:

Registrering betyder, at du er sikret en ægte version af oprativsystemet. (Du skal intet foretage dig. Din version har et nummer/licensnøgle.)

Aktivering betyder, at ANDRE ikke kan kopiere DIN version af operativsystemet. (Du skal meddele at du er i besiddelse af omtalte nummer/licensnøgle).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:33

..men det er da rigtigt, at systemet SKAL aktiveres inden for 30 dage.

..og nu fandt jeg da en forklaring på forskellen:

Citat
Aktivering er obligatorisk for at kunne bruge Windows, mens registrering er valgfri. Aktivering er den proces, der sikrer, at din kopi af Windows bruges i overensstemmelse med Microsofts softwarelicensaftale, mens registrering er indtastning af oplysninger (f.eks. din e-mail-adresse), så du bliver tilmeldt produktsupport, opdateringsoplysninger og andre produktgoder.

Så lærte jeg også noget idag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 23:36
Kommentar
Fra : molokyle