/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hvordan sliber man en frisørsaks ??
Fra : beckski
Vist : 4321 gange
20 point
Dato : 28-03-03 15:22

hvordan sliber man en frisørsaks ?? ...
er det sandt, at man skal "prøve at klippe en flaskehals over" ? eller klippe i sandpapir ??

kan det passe ???

tak

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-03-03 17:04

nej det kan jeg ikke tro er rigtigt!! Jeg ville tage ned i den lokale hælebar og få dem til at gøre det.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-03 17:36

Vil du klippe i sandpapir så brug en saks du har lånt - ikke din egen.
Det er rigtigt at man kan glatte "slibehakker" ud på glas, men samtidig rundes skæret, og så er den ikke skarp længere. "slibehakker" glattes ved at stryge skråt og på langs af skæret, uden at "køre" direkte på ovenpå selve det skarpe.
Emesen.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 28-03-03 23:59

Spørg din frisør hvor han får slebet sine sakse.
De dyre Japanske sakse bliver sendt til Japan for at blive slebet
Husk at sakse til hår kun er til hår.Sakse til stof er kun til stof.
Det er synd at ødelægge en god saks ved at klippe i et forkert materiale.
mvh
teas

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-03-03 09:45

Nu er der jo forskel på sakse, snakker vi om en "frisørsaks" til 50,- fra et supermarked, eller snakker vi om rigtige frisørsakse der koster mellem 4500,- og 9000,-

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 11-06-03 22:46

Jeg ville ikke slibe min frisørsaks på en flaske. Men har du en køkkensaks eller altmulig saks. Så prøv at slibe den på en flaske, det virker faktisk ret godt.Det er en mulighed, hvis man ikke lige kan slibe den på en anden måde.
Men man kan købe en lille saksesliber jeg tror det er Fiskars, en lille flad en 5*3cm og den er ret god.

Hilsen Gazi