/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
ikke åben You tube-msn
Fra : mej4
Vist : 907 gange
200 point
Dato : 26-01-09 20:46

Jeg har lige downloaded messenger og Quick time programmer og nu kan jeg ikke åbne links til Musik "You Tube" i Skype...???
kommer stedet ind på en MSN eksplorer log ind side....????.
Jeg bruger normalt Firefox som hoved browser..
Hvor kan jeg ændre mine indstillinger så jeg kan åbne musiklinks på skype ex ?

vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-09 02:52

Du har sandsynligvis ladet Quick Time overtage dine indstillinger, dengang programmet blev installeret, åben Quick Time og klik på Rediger, gå ned og klik på Instillinger - ud og klik på Quick Time indstillinger, klik på fanen Filtyper, der skal du have fjerne nogle markeringer (flueben) Du kan rolig fjerne alle markeringer, der er ingen grund til at den sløve afsliller skal være standard program til noget som helst, måske til Quick Time Movie hvis du ikke har alternativer, det tror jeg løser problemet

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 27-01-09 16:24

Nu har jeg fjernet alle flueben I Quick time undtagen til Quick time Movie, den kan ikke slettes. Genstartet PC, men Links til ex You Tube i Skype åbner sig stadig kun i MSN Eksplorer Log ind side.
vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 19:09

Jeg havde helt glemt spørgsmålet klik på Funktioner i Firefox, og på Indstillinger, klik på fane bladet Applikationer, du skal så finde dem som er sat til af afsille med Quick Time plugin, en af dem er den du skal ændre, eventuel til Spørg altid, så vil browseren komme med forslag og du kan vælge hvilken applikation som skal starte når du klikker på links, og sætte markering i Vælg altid den handling ved denne type fil, du har ikke et forslag med link, så jeg kan ikke sige præcis hvilken linje du skal ændre til Spørg altid

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 01-02-09 20:02

Nu har jeg ændret alle flueben hvor der står Quick Time til "spørg altid", genstartet, men kan stadig ikke åbne links i SKYPE, men fungerer godt nok fra andre sider. Mon det kan være instilinger i SKYPE, har dog ikke rørt noget der. Måske skulle jeg helt slette Quick Time igen? Jeg kan vel bruge Windows Medieplayer istedet?
vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 20:10

Jeg ved ikke hvad som er gået galt, jeg har ikke Skype så den kender jeg ikke, jeg har haft Quick Time og har det stadig på en computer, det er fordi jeg har Itunes og den virker ikke uden Quick Time, du kan bruge Windows MediaPlayer til at afspille ALLE lyd og video filer, dog skal du have en codecs pakke installeret først.
Hvis du vælger at slette Quick Time fra Tilføj og fjerne programmer, så kan det måske også være gavnlig at systemgendanne, til en dato før du installerede Quick Time, for at få dine gamle indstillinger igen

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 01-02-09 20:23

Jeg tror ikke jeg sletter Quick Time så, da jeg har Itunes. Jeg har haft Quick times i mange år.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 20:51

Nej så kan du ikke undvære Quick Time desværre, det var ellers måske en løsning, desværre er det ret svært over nettet at gætte sig frem til hvad som er gået galt, når du klikker på en "musik link" , kommer Firefox så og spørger hvad du vil ?

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 01-02-09 22:13

Når jeg åbner You Tube links frea msn mails kommer jeg direkte ind i You tube..eneste sted hvor jeg ikke gør er Skype tror jeg.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-02-09 22:14

Jeg forstår ikke hvorfor I snakker om QuickTime, når der er Messenger som har overtaget !!, hvis der er noget du skal fjerne så er det messenger (MSN).
Går i Tools - Options - Applications og ret den type fil du vil ha åbenet med noget andet.
Eller brug MediaPlayerConnectivity plugin -> https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 01-02-09 22:39

"Går i Tools..." Det var det O.V.N. anbefalede og der har jeg ændret alle til at spørge først eller bruge Mediaplayer... skype er der ikke i oversigten.

Hvordan adskiller MediaPlayerConnectivity plugin sig fra sædvanlige MediePlayer ?

vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 22:44

Citat
MediaPlayerConnectivity plugin sig fra sædvanlige MediePlayer
så vil filmen køre i browseren i stedet for på MediaPlayer, er det i Messenger eller msn hotmail du får links ?

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 02-02-09 07:42

Det er MSN Eksplorer siden hvor man logger ind på sin msn emailkonto der kommer frem som link
vh mej4

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 02-02-09 10:05

Det er fordi du har fået installeret MSN explorer, da du installerede messenger, det er en anden browser som man skal logge ind i for at bruge, man skal vidst logge ind med sit live ID (sådan var den første version i hvert fald da jeg fik installeret den ved en fejl).

åben firefox gå i funktioner -> instillinger -> avanceret og sæt fluebenet i brug firefox som standard browser og at den skal tjekke det hver gang den åbner. tryke eventuelt på knappen tjek nu. luk firefox start den op igen og luk den.

prøv så et link i skype igen.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 02-02-09 19:31

Ja jeg kan godt logge på min msnhotmail / live ID inde fra firefox, men også godt at kunne fra msn explorer side, da jeg har flere bogmærker der.

Messenger og MSN Eksplorer er to forskellige programmer jeg har downloaded.
Men hvordan kan jeg evt slette MSN Eksplorer hvis jeg ikke kan finde den i tilføj/fjern programmer?

Jeg har disse indstillinger i firefox som berno82 beskriver, at firefox er den foretrukne browser.

Mærkeligt??!!!

Men måske noget jeg kan leve med ikke at kunne åbne links i Skype?
Ved ik lige nu hvad der er bedst at undvære??

vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 22:13

MSN Explorer kan du fjerne (ikke slette) i Tilføj og fjern Windows komponenter, den mulighed kan du finde ved at åbne Tilføj og fjern programmer, så er der en knap ude til venstre hvor du klikker på Tilføj og fjern Windows komponenter, der finder du MSN Explorer og fjerner markering, genstarter computeren og så er ikke mere ballade fra den

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 06-02-09 16:59

Jeg kan nu åbne links efter jeg har downloaded den nyeste version af Skype!