/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Forsinket skærmbillede
Fra : Fattig
Vist : 515 gange
300 point
Dato : 26-01-09 19:07

Jeg har fornylig sat nyt grafikkort i min pc, i den forventning at det var bedere end det der sad i fra starten. Det har også været ok, men nu er det tilsyneladende gået i stykker,
(grafikkortet hedder:Nvidia GE FORCE FX 5200) jeg har derfor sat det oprindelige kort tilbage i maskinen. Det virker men; når jeg er på nettet er skærmbilledet "forsinket".
Jeg har været i enhedshåndtering og der figurerer skærmkortet GE FORCE, (som selvfølgelig ikke kan starte, da det ikke længere er i maskinen,) som det eneste.

Hvad skal jeg forsøge at gøre for at få rettet "forsinkelsen".

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 26-01-09 19:11

hvis det oprindelig grafikkort var on bord så er det i bios du aktiver det igen og ellers hent driver til det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:20

Jeg tror også at du ikke har den rigtige driver installeret.

Nu skal det retfærdigvis hedde sig at et Geforce FX5200 er et "ældgammelt" kort uden de store kræfter. Men hvad for en pc sidder eller sad det i

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 19:20

Det var ikke on bord, og det burde da findes i enhedshåndtering. Jeg kan ikke se navnet på kortet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:24

Klik på OPDATER DRIVER og lad den gøre det automatisk via nettet. Så¨skulle der jo gerne komme et navn frem

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 19:25

Det er en pcér uden navn, styresystemet er XP med 1,5 GB ram. Celerun CPU 2,66 Ghz

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:25

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

her kan du hente drivere til Nvidia Geforce FX 5200

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 19:27

Fijala.
Jeg skal ikke have drivere til GE FORCE, det grafikkort er jo itu.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 310 point
Dato : 26-01-09 19:28

Hvis ikke du kan finde ud af hvad kortet hedder så hent dette lille program der hedder Everest Home. Det kan fortælle dig meget om den hardware der er i pc-en

http://www.brothersoft.com/everest-home-edition-download-61488.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:30

Jeg sendte blot linket, for da du ikke vidste hvad kortet hed, så var det jo godt at have alligevel. Men prøv lige det lille program Everest, så tager vi den derfra

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 19:40

Jeg kan ikke downloade programmet. Der kommer en besked der siger:
There is an error in XML document (95, 113)

Skal jeg slette GE FORCE fra enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:44

Ja endelig væk med alt overflødigt.
Kigger lige på linket

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:46

Mystisk, det virker fint her. Hmm du har vel ikke snavs/virus på din pc, siden også nu et download ikke virker.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 19:48

Så har jeg fået EVERST ned, hvad er så det næste?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:55

Start programmet - tryk på Everest - Find dit grafikkort - Aflæs hvad det hedder - Hent evt driver direkte inde fra link i Everest

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 19:57

Spørger lige igen. Skal jeg fjerne GE FORCE fra enhedshåndteringen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:58

Citat
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 19:44

--------------------------------------------------------------------------------
Ja endelig væk med alt overflødigt.
Kigger lige på linket

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 20:00

Fjern bare begge grafikkort og genstart pc-en. Driveren (en standard driver) vil blive installeret, og du kan så via enhedshåndtering opdatere den til det grafikkort du har i. Se i Everest

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 20:23

Fijala.
Hurra så virker det.
Jeg må indrømme at jeg selv har kludret i det. Det viser sig at det gamle kort hedder:
GE FORCE 5200 og at det nye kort som er i udu hedder 7600GS
Jeg undskylder.

Tak for din store indsats og tålmodighed
Forøger lige point med 200, for derefter at lukke spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-09 20:25

Tak for svaret Fijala.
Tak for din tålmodighed

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-09 20:26

Hurra, det var da dejligt at det virkede