/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
print screen
Fra : oleho
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 26-01-09 16:24

Hvordan kan man tage et print af f eks kontrolpanel, skrivebord m fl
mvh
oleho

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-09 16:27

Tryk på prtn scr tasten ( bærbare måske Fn + prt scr)
Åbne paint
rediger sæt ind
gemsom eks. abc.jpg
nu kan det vises

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 26-01-09 16:28

Du har en knap på tasteturet der hedder Prn screen (print screen) den trykker du på også går du ind i Paint og trykker på ctrl+V :)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-01-09 16:50

Og hvis du henter dette program bliver det MEGET nemmere at bruge knappen
http://purrint.en.softonic.com/

det popper op og spørger om du vil printe direkte eller du vil gemme

og lige en tilføjelse til Eyvind's indlæg, hvis du holder ALT nede mens du trykker på printscreen tager den kun et snapshot af det aktive vindue

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-01-09 17:58

Hvis du trykker PRTSC SYSRQ knappen så tage den et screenshot af hele skærmen.

Hvis du holder ALT knappen nede og trykker PRTSC så tage den kun screenshot af det som du sidst har aktiveret...

Hvis du f.eks åbner lokkeregneren og sørger for at aktiver den ved at klikke på den også trykker ALT+PRTSC så får du et billed af lommeregneren uden alt det andet.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 26-01-09 19:08

Jeg har gennem et stykke tid brugt dette program. Her kan jeg også tegne eller skrive direkte på screendumps. De kan udprintes direkte eller gemmes i flere forskellige formater - f. eks. pdf, bmp, png....

Programmet fylder ikke ret meget og du kan ved at bruge taste kombinationer også tage screendumps af udfoldede menuer.