/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
SPAM
Fra : BjornJ
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 26-01-09 13:51

Flere gange dagligt modtager jeg i "Slettet post" mail med mig selv som afsender.
Førststår der SPAM og så et elller andet emne.
Er der nogen der har opsnappet min mail adressse og misbruger den?
Hvad kan jeg gøre? ud over at skifte adresse.

Bjørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 13:55

Jeg får også spam med min egen mailadresse og her hvor jeg bor har vi købt flere domæner til beboerne, og det er disse domæner som er befænkt med spam. Så for mig hjælper det ikke at skifte mailadresse (det er prøver flere gange). Men det hjælper med et godt antispam program.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-01-09 14:12

Til granner01

Jeg har to domæner.
Hvordan kan jeg se om det er dem der er noget galt med, eller dr er min mailadresse.

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-09 14:17

De kommer ind alle vejne.
Selv min skype, hvor jeg har sat den til ikke, at modtage fra ande end dem som er på listen, så kommer der forespøgsler fra langtbortistan. Ok det er nemt, bare at afvise.

Send fra dig selv - til dig selv er nok noget snavs du har fået ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-09 14:31

Hvis din mailadresse findes et eller andet sted i "hyberspace" - kan du være sikker på den før eller siden bliver opsnappet....

Men hvorfor gøre mere ved det - det bliver jo allerede sorteret fra

Og helt undgå det kan du alligevel ikke med mindre du blot bruger din adresse til at sende mails til "moster Oda"

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-01-09 14:46

Dine bakker er kopieret og anvendt til forsendelse af spam med dig som afsender for at få dine venner til ikke at fatte mistanke. Du må på et tidspunkt have sendt en mail til dig selv måske cc og havnet i adresselisten for sendt post.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-01-09 14:50

ziggi99

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-01-09 14:53

ziggy99

Ja jeg bruger tit at sende til mig selv hvis jeg sender noget som jeg ikke er helt sikker på kan lade sig gøre.
Jeg har erfaret at hvis jeg ikke skrive emne så kommer de i "Slettet post"

Bjørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 15:15

Lad du bare være med at skifte mailadresse og accepter så at sådan er det. Sørg i stedet for at have et godt spamfilter. Og sørg for at det bliver opdateret. Du kan alligevel ikke gøre noget ved al dem spam.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-01-09 18:01

Det er let nok og sende en e-mail og ændre afsender adressen.

Men hvis du læse headeren af e-mailen så kan du læse hvilken server osv e-mailen er sendt fra.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-09 20:26

hvis de spam mails kun ligger i din slettet post mappe og IKKE i din SENDT mappe er det bare at slette dem - og en god ide at få dig et spamfilter
for eks http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=135

eller http://www.spambrave.com/

Ligger de spam mails også i sendt mappen har du grund til at være bekymret og skal have din maskine renset for så er du inficeret - det kan du gøre her i kategorien hijackthis forum - læs vejledningen først - det er gratis at tilmelde sig og benytte

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-01-09 21:57

Jeg beskytter min computer med AVG Anti-Spyware 7,5
I postregler har jeg skrevet. undgå mail med ordet spam.

Bjørn