/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Ven
Fra : morkaren01
Vist : 1182 gange
100 point
Dato : 25-01-09 23:01

Hej
Jeg søger en hjemmeside, hvor man kan skrive sammen, om livet, om det der sker og det der har været sket. Hvor man kan skrive om det at have mistet og hvordan man kommer videre. Jeg vil skrive om de følelser man har og hvordan man føler at venner og bekendte og familie reagerer på det at have mistet, en søster, en bror, en mor, en far, en ægtefælle, en ven. Jeg er selv blevet enke, min mand blev kun 49 år, hvor er al hjelpen hennne????

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-09 23:04

ÅHHHH.
Det gør så ondt.
Prøv at læse lidt her.
http://www.alternativ.dk/index.php?p=for&fid=5

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-09 23:18

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men mange gange er der sorggrupper for efterladte ægtefæller.

Og hvor gør det mig ondt for dig.

http://www.sygeplejersken.dk/sygeplejersken/default.asp?intArticleID=17112

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-01-09 23:22

Hjælpen ?
Det jo danmark, folk hjælper ik hinanden med mindre de kender hinanden i forvejen.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 25-01-09 23:53

Scootergrisen
Du forstår da ingenting, smut over på arto

Til Morkaren
Prøv eventuelt at snakke med en præst, det hjælper meget..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-09 04:38

Der et lille gran af sandhed i det Scootergrisen skriver, selv de bedste venner kan mange gange ikke tackle et andet menneske i sorg, her hjælper det hvis de har været i sorg selv, og det er her sorggrupper kommer ind.

Jeg vil også foreslå en præst hvis der ikke er anden og helst hurtig hjælp.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-09 05:03

Det lyder ikke rart, og jeg føler med dig.
Faktsik burde det logisk set være sådan, at du har fundet den rigtige side. Netop den side, du søger.
Men jeg tror desværre også, at scootergrisen har fat i noget... Hvis man i Danmark "går ned med flaget" feks. pga. depression eller andre omstændigheder, som du beskriver, er selv de "bedste venner" utilbøjelig til at holde kontakten ved lige. Dels er det jo "besværligt" og dels er der så mange ting, der er tabubelagte....
Men min mailbox er åben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-09 08:14

Der er denne hjemmeside - med et forum

http://mindet.dk/

Jeg kan ikke udtrykke, min medfølelse, men håber at du kan se lidt fremad

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-01-09 14:32

Jeg ved ikke om denne er noget......men måske kunne det være en indfaldsvinkel

http://www.mandala.dk/about.php4

Ziggy99

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-09 14:36

Det gør mig meget ondt for dig.

Måske er det en side som denne du søger -

Citat
Har du en sorg over, at en, du holdt af, er død?
Har du svært ved at finde vej gennem din sorg og ud i lyset?
Er dine nærmeste bange for dine stærke følelser?

Tab ikke modet - der er kontakt, hjælp og viden at hente på sorghjaelp.dk!

Sorghjaelp.dk er også for dig, der som pårørende ønsker at forstå, hvordan sorg påvirker et menneske. Og for dig, som ønsker at hjælpe...

Kig ind på siderne, kommentér de andres indlæg, og fortæl om dine erfaringer, dine holdninger, din tvivl!
Derved er du med til at fremme den mellemmenneskelige kommunikation, som så mange savner og efterlyser!

Hvis du ønsker det, kan du være anonym.

http://www.sorghjaelp.dk/1/cgi-bin/index/view/index.cgi?ebene=1

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-09 17:52

Denne side:
http://www.alternativ.dk/index.php?p=for&fid=5
-har ingen indlæg om sorg, der er nyere end 2004..
Denneher:
http://www.sorghjaelp.dk/1/cgi-bin/index/view/index.cgi?ebene=1

er der altså heller ikke megen gang i..

Noget af det værste man kan komme ud for når man sørger, er at man sidder og "krænger sin sjæl ud" og græder bitre tårer ned i tastaturet mens man beskriver sin sorg.. KUN for at opleve, at man ingen respons får.
Jeg får SÅ ondt, når jeg ser sorgfulde ubesvarede indlæg på de sider, -der er år gamle...

Så vil jeg altså mene, at Kandus blandede respons er meget bedre og mere menneskelig...
Selv med scootergrise og lignende...

Morkaren, hvis du har modet, så kan du måske bruge Kandu til at udveksle tanker om livet og døden.
--Jeg fik selv meget støtte fra kandubrugere da min mor døde for snart 5 år siden. Sorgen er jeg ikke kommet over, men i selve processen omkring hendes sidste tid og hendes død og tiden lige efter fik jeg uvurderlig hjælp her fra kandu.
Når jeg havde brug for at skrive, så gik der sjældent ret lang tid før der var nogen, der svarede.
Du kan se en af mine tråde fra den tid her:

http://www.kandu.dk/Spg42249.aspx

Når din mand kun blev 49, så er du jo nok ikke selv ret gammel, og du har måske børn, der også sørger. Så er det endnu vigtigere at du får udtrykt dine tanker og følelser overfor andre, så du og børnene kan dele jeres sorg på deres præmisser..
Det må være rigtig hårdt.

--Er der noget jeg kan hjælpe med?
Ville det hjælpe dig at skrive til en helt fremmed?

Du har også den mulighed at snakke med din læge. Han ved, om der er egnede muligheder for dig lige der, hvor du bor. Og om du evt. har ret til psykologsamtaler. Hvis du har, så tag endelig imod dem.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 27-01-09 22:19

Hej
Jeg er overvældet over de besvarelser jeg har fået índtil nu, jeg arbejder sent for tiden og skal lige ha' tid til at tænke og overskue det hele. Men foreløbig taaaaaaaaaaaaaaaaaak, bare jeres respons hjælper, jeg vender snarest tilbage.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-09 12:27

--Giv tid, giv tid..
Kandu løber ingen steder.

---Hvis du på et tidspunkt synes, at du godt vil have respons fra flere brugere, så kan du hæve pointsene en lille smule. Så vil spørgsmålet blive rykket op øverst på listen over "Seneste indlæg".

De fleste rutinerede brugere tjekker den liste, når de logger ind på kandu.

Men lige nu tager du bare alting i DIT tempo.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 02-02-09 23:02

Hej med jer
Tak for alle de dejlige og velmenende indlæg
Alle indlæg har været brugbare, jeg har selv brugt mindet.dk da min mor døde for 3 år siden. Syntes ikke lige, at jeg kunne bruge siden da jeg mistede manden.... Jeg har også selv erfaret , at mange sider er for "gamle" som Birgitta korrekt skriver.

Når man har mistet, er der så meget man kan, men der er også så meget, man ikke lige har overskud til. Og så er der meget stor forskel på hvem det lige er, man har mistet, mor, far, mand, kone, barn. Sorgen er meget forskellig men meget intens hver gang.

Tak for alle indlæggene, Sccootergrisens kunne jeg dog ikke umiddelbart bruge til så meget.

Pointene ville jeg gerne have undværet, jeg syntes ikke lige, at det er det, der skal være grunden til, at man svarer.

Havde nok en fornemmelse, men mener nu, at Kandu er den rette side......Har givet mine point til justuniverse. Her var et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.

Knus til jer alle

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 02-02-09 23:05

Tak for svaret justuniverse.

Netop dit tilbud om at din mailbox er åben, er nok lige det jeg har brug for. Der har være så mange lukkede døre. Måske gør jeg brug af tilbuddet.....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 02-02-09 23:13

Du er velkkommen.