/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
knæklyde efter kiropraktik
Fra : kanduellerej
Vist : 3684 gange
50 point
Dato : 23-01-09 19:07

Jeg har været hos kiropraktor og fik vredet hovedet så det knækkede i nakkehvirvlerne. Men bagefter kan jeg få det til at knække ved bestemte bevægelser. som om noget knækker over et eller andet sted i nakken. Hvorfor gør det det? Er det farligt?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-01-09 19:11

Spørg din kiropraktor eller en læge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-09 19:25

- Ubesvarede 8
- Besvarede 1
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 10

Det er for at minde dig om at lukke spørgsmål.....

Citat
Men bagefter kan jeg få det til at knække ved bestemte bevægelser

Min arm gør også ondt når jeg vrider den om på ryggen - derfor lader jeg være med det

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 23-01-09 19:39
Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-01-09 19:41

NÅR DU HAR VÆRET VED KIOPRAKTOR OG ER BLEVET "VREDET I LEDDENE" ER DE LIDT MERE MOBILE (BEVÆGELIGE/LØSE) END DE VAR FØR, DERFOR KAN DET SIGE KNÆK, VED BESTEMTE BEVÆGELSER.

DET ER EN GOD IDE AT HOLDE SIG I RO 1/2 TIL 1 TIME EFTER KIOPRAKTOR BESØGET, SÅ KROPPEN FÅR TID TIL AT REAGERE POSITIVT, I STEDET FOR STRAKS AT BELASTE DEN IGEN.

JEG HAR SELV HAFT DET SÅDANNE, OG DET BETØD INGENTING.

MEN GØR DET ONDT, MÅ DU STRAKS KONTAKTE DEIN KIOPRAKTOR.

GOD BEDRING.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-01-09 19:47

Jeg har gået til kiropraktor i årevis, og det er helt naturligt at det knager i nakken efterfølgende, da ens hoved nu kan komme ud i positioner som det ikke kunne før kiropraktoren lavede hans behandling.

Og det skal lige "køres i gang igen".

Opstår der smerter skal du STRAKS kontakte kiropraktoren...ellers er det væk om få dage.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 20:34

Få dage kan så nok ikke gøre det. Det er to uger siden og idag var jeg til kiro igen og fik samme behandling. Nu knækker det nærmest endnu mere. Men hun knækkede også så meget at hun tilsidst ikke turde give mig mere.
Jeg er lidt øm, men ved ikke om det er af at hele tiden prøve om det knækker. Kan ikke lade være.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-01-09 20:42

Du skal kun bruge din nakke naturligt...ellers kan du komme ud i noget provokation af de meget små nakke hvirvler...og væv og små muskel hæftninger i nakke regionen.

Så IKKE knække....bare fordi du kan...INGEN god idé.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 20:49

Som sagt er det svært at lade være for det er irriterende og det SKAL ikke være der. Det gør mig sgu lidt nærvøs.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 20:50

Jeg er vant til at få ryggen ordnet af en kiropraktor. Efter hver eneste behandling lægger jeg mig ned og slapper af i en time. Når der er manipuleret med dig så skal du slappe af når du kommer hjem efter behandling. Du forværrer det ved hele tiden at klikke med din nakke. Er du lun på kiropraktoren? for hvis du bliver ved med at klikke i nakken i stedet for at slappe af, så skal du til behandling mange gange endnu.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-01-09 20:52

Helt enig med dig...granner01

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 21:13

nah lun er så meget sagt. Selvom det nok ikke ville være dårligt at være sammen med en kiro.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 21:15

Men jeg er bare lidt bekymret for at et led er vredet af led.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 21:28

Det er det ikke, tro mig for det er mit problem, at mine rygled "går af led".

Du kan ikke bevæge dig normalt hvis et af dine led ikke er i orden. Bare et enkelt led i nakken har drejet sig en lille smule, så har du problemer med at bevæge hovedet normalt. Klikkelydene indikerer ikke at et led er gået af led. Det indikerer nærmest at du overbelaster det gang på gang. Det hele går ud på at det IKKE skal sige klik.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 21:40

Hvis det hele går ud på det ikke skal sige klik, som det jo gør et sted ganske tydeligt nogle gange, så må der da være noget igalt med ledet. At det lettere gået af led eller disken har rykket sig.
Det er ikke ligesom når man knækker fingre, hvor man kun kan gøre det een gang. Jeg kan blive ved med at frembringe "knækket". Det lyder som om ledet ikke ruller modstandsfrit i en bestemt retning. Det er det der bekymrer mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 22:11

Du skal ikke bekymre dig det siger da også knæk når jeg drejer mit hoved og min nakke fejler ingen ting.

Du fejler ikke noget og hvis der var noget af led så er det ikke noget man dør af, man får det bare sat på plads igen.

Men det er vigtigt at du falder til ro og får slappet af i din nakke. Hver gang du har været til kiropraktor så er dine muskler lidt slappe. Der bliver jo trukket i dem. Og det er især musklerne i nakken som skal have ro.

Tag et halstørklæde på, godt rundt om halsen og sæt dig så til at se TV og lad være med at klikke.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-01-09 03:59

# granner01

Vi er stadig 100 % enige.

Og til kanduellerej...

Nu skal jeg jo passe på med ikke at komme med for hårde udmeldinger...

men...

NU skal du altså tage dig lidt sammen...og så lad din nakke få RO...

Og så HUSK lige EN ting...!!!

Bekymringer er der INTET i vejen med, og så har de den fordel, at det er yderst sjældent at mere end blot EN ud af 100 bekymringer der holder stik....

granner01 har i min optik udvist STOR tålmodighed ved på flere måder at skrive til dig...lad nu være med at bekymrer dig...og lad NU den nakke få ro...

Sidder faktisk og tænker på OM der skulle være en lille hypokonder gemt i dig...

For du bliver ved med dit HVIS NU...!!!!

Venlige og kærlige tanker...

vedikkealt