/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Job til ny uddannet amerikaner
Fra : wezzler
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 23-01-09 02:41

Hey

Jeg har en veninde, der oensker at finde et arbejde i Danmark indenfor oekonomi/business

Det bliver fra omkring sommer 2009 - og det er som at finde en naal i en hoestak... ogsaa med visum regler osv...

Har i nogle erfaringe, netvaerk eller links?

Jeg ser frem til Jeres svar og giver gerne feedback!

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 23-01-09 02:44

Hun er forresten nyddannet Bachelor snart - med topkarakter

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-01-09 07:11

Tja, hun kunne fx læse videre hvis hun kan komme ind på uni
BA er ikke det store hvis hun har en drøm om et "stort" job i DK.
Netto er jo også noget med business...

Jobs finder man fx på jobnet.dk eller nogen af de utallige andre private sider - brug google.
Nogen faggrupper har fri adgang til DK, men umiddelbart er hun nok ikke højtuddannet nok - se dog på udlændingestyrelsens hjemmeside.

For at få et job er hun nok nød til at være her - ellers skal det nok være noget praktikplads, men de fleste vil se giraffen før de ansætter.

Kommentar
Fra : telia

Dato : 23-01-09 07:11

Her er de med på big buisness:
http://www.mcdonalds.no/Kontakt_oss

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-01-09 07:15

Ja, hvis hun tror hun er noget... så er USA nok bedre for selvtilliden

Beklager, men der kan jo være så meget vi ikke har fået oplyst her!

Kommentar
Fra : AnooNym

Dato : 23-01-09 08:49

Kom til Roskilde:
https://www.roskildebank.dk/

Kommentar
Fra : AnooNym

Dato : 23-01-09 11:39

Bliv ansat på Kandu.dk

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-01-09 12:43

Inden for økonomi er der stadig en stor efterspørgsel på arbejdskraft. I mange af de store internationale virksomheder er engelsk tilmed det "officielle" sprog, ihvertfald når der skrives mails, breve mv. Hvor jeg arbejder er der en række udlændige ansat og de klarer sigfint.

Så det er bare at få sendt nogle uopfordrede ansøgninger afsted til lidt større internationale virksomheder.

Alternativt tilmelde sig eksempelvis http://www.jobindex.dk/ og der oprette et CV. Jeg har været oprettet der og fik rigtig mange henvendelser.