/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
testamente slette
Fra : 1133
Vist : 4433 gange
300 point
Dato : 22-01-09 14:46

hej jeg har et testamente det skal slettes kan jeg gøre det selv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-09 14:48

Ja, hvis ikke der findes kopi hos myndighederne eller andre.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-01-09 14:54

det jeg ikke lige det er lavet af advokat og mener også det er tinglyst

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-09 14:59

Hvis der er en kopi et sted, gir det en masse vrøvl. Få fat i alle kopier eller lav et kodicil til det du har og noter i kodicilet at dette testamente er ugyldigt og få det bevidnet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-09 15:00

Skal du have den juridiske perfekte løsning skal du nok vente til Rye Jensen kigger forbi

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-01-09 15:01

det vil jeg så håbe han gør tak

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 310 point
Dato : 22-01-09 15:03

Det gør han nok, men du må udvise tålmod...Han arbejder jo ikke på Kandu LOOL

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-01-09 15:09

Du kan skrive til Rye Jensen her http://kandu.dk/userprofile.aspx?uid=126651

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-09 15:23

Hej

Citat
Hvis du har oprettet et testamente hos notaren, anbefales det, at du også henvender dig til notaren, hvis du vil tilbagekalde eller ændre det. Det behøver ikke at være den samme notar som den, det er oprettet hos.

Ændring kan enten ske ved, at du opretter et nyt testamente, eller ved at du ser på, mens notaren skriver på det gamle, at det er tilbagekaldt. Der skal laves genpart af tilbagekaldelsen på genpartspapir som nævnt ovenfor. Der skal medbringes legitimation og retsafgift på 300 kr.
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/doedsfald/testamente/tilbagekaldelse/Pages/default.aspx

Ved ikke om prisen stadig er 300,- siden er fra 2006

Citat
Du kan frit tilbagekalde dit testamente, medmindre det er gjort uigenkaldeligt. Der må dog ikke være nogen tvivl om, at du har ønsket at tilbagekalde testamentet. Egentlige forandringer af et testamente sker ved at følge reglerne om at oprettelse af testamenter.

https://www.borger.dk/Emner/aeldre/Arvogtestamente/Sider/Testamente.aspx

Håber det kunne hjælpe dig

hilsen HelleBirgitte

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-09 15:26

Citat
Genkaldelse eller ændring
Testamenter skal tilbagekaldes eller ændres på samme måde, som de blev oprettet. Det er ikke nok, at man annullerer sit eget eksemplar. Der er stadig en kopi på dommerkontoret, som er lige så gyldig som originalen.

http://www.advokat-jens-henum.dk/testamenter/testamenter.php

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 14-04-09 12:17

Tak for svaret Klumme. undskyld den sene afslutning på spørgsmål

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-04-09 12:26

No probs...