/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Undgå spæringer og blokeringer
Fra : vilmand
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 22-01-09 09:12

Hej alle...
jeg har en bærbar computer, og når jeg er i skole kan jeg ikke bruge mit mail program og andet software fordi skolen har blokeret det...

kan man på nogen måde kommer forbi denne blokering....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-09 09:29

Øeh... der er nok en grund til at skolen blokerer. Omgås blokeringen vil det næppe være et lovligt tiltag. Hjælp til ulovligheder vil i dette forum medføre en udelukkelse:

http://www.kandu.dk/rules.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-09 09:31
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-09 09:34

Hvisker ..... Ssssshhhhhhh....... har du nogensinde hørt om en proxy-server?

http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server

..og så si'r jeg ik' mer' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-09 09:56

Brug google webmail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 10:18

Nu er det vel i bund og grund heller ikke nødvændigt at tjekke mails (eller i øvrigt bruge egne programmer) i SKOLETIDEN

Posten omdirigerer vel heller ikke dine breve til skolens adresse fordi du ikke er hjemme....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-09 10:52

..eller tag en snak med webmaster/it-ansvarlig på din skole. Blokeringer er som regel ment for at undgå virus, ulovlig download, mobning og 'hade'-mails. F.eks. via arto.dk

Har du 'rent mel i posen'? Så viser han/hun sig sikkert også forståelig for dit 'problem'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-01-09 17:17

Aflæg den dårlige vane, så risikerer Du heller ikke at blive fyret på et job hvis vanen har bidt sig fast.

Blandt chefer og kolleger er det på mange arbejdspladser ret upopulært at tjekke private mails samt lade fingrene danse på SMS i arbejdstiden.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-01-09 21:55

>> Refi, det er nu ret normalt at de unge i 8-9-10 klasse og opefter har deres egen bærbare computer med i skole. De bruger den både ved egne og gruppeopgaver som skrivemaskine og publiceringsværktøj, som værktøj til informationssøgning, e-mail kontakt med lærere vejledere osv...

Jeg ser ingen grund til at løfte pegefingrene af den grund. Jeg har også kendskab til skoler der benytter flere netværk, hvor det ene er dedikeret til trådløs opkobling af elevernes egne pc'er ....

Så frem i skoene, kontakt den it-ansvarlige på skolen, og find ud af hvad der skal til for at ændre på tingenes tilstand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-09 22:03

Men derfor kan en ansvarlig skole jo godt have forskellige filtre på netværket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-09 08:59

Citat
Refi, det er nu ret normalt at de unge i 8-9-10 klasse og opefter har deres egen bærbare computer med i skole. De bruger den både ved egne og gruppeopgaver som skrivemaskine og publiceringsværktøj, som værktøj til informationssøgning, e-mail kontakt med lærere vejledere osv...

Det betvivler jeg skam ikke

Men derfra og til at læse breve fra moster Oda eller spille - ja der er et stykke vej....