/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Se lige engang.
Fra : bb1
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 21-01-09 22:02

http://ekstrabladet.dk/112/article1113939.ece

Når nu også udlændinge smugler hunde ind i landet, så skal der snart ske noget drastisk for at stoppe det!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 22:46

Luk grænserne igen, og dobbelt så meget mandskab som inden de lukkede, så slipper vi også for de østlandske røverbander der nu har mange liv på samvittigheden.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-01-09 23:16

Det er klart. at det ikke dur at smugle dyr, som så skal leve under kummerlige forhold undervejs. Men det er helt skudt forbi at focusere på det. Der er 100.000-vis af dyr, der i den daglige landbrug i Danmark måske endda har det værre (på "lovlig vis").
Jeg har selv arbejdet på en minkfarm. Og jeg er ikke imponeret over forholdene for smuglede dyr i forhold til, hvordan mink bliver behandlet i den daglige "pleje"...
Det ville faktisk alt i alt være federe, hvis du gav dine rørstrømske følelser til de mennesker, der lever kummerligt i stedet for. Vi er trods alt artsfæller...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-01-09 23:20

Der skød du lidt lavt syntes jeg nok. Halv delen af min familie er Philippinsk.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-01-09 23:23

Jeg må indrømme, at jeg er for uvidende til at vide, hvor sammenligningen imellem et filipinsk ophav og følelser for andre MENNESKER gør en forskel?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-01-09 23:28

Jeg fatter bare ikke, hvordan man kan have hjerte til at bruge så meget energi på dyr, når der dagligt vises adskillige grunde i dagspressen til at bruge energien på medmennesker i stedet for. Jeg bliver altså ikke mere rørt af en latterlig hund, der lider end af et menneske, der lider. Og der er nok af dem. Og i min verden har de første prioritet.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-01-09 23:33

Du skrev om mennesker, der lever en kummerlig tilværelse!
Men lad os nu holde os til tråden Hundene - så kan vi diskutere mennesker og mink i en anden tråd.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-01-09 23:37

bb1. Det var nu en gang mit indlæg. At lade hundende hvile til fordel for noget mere vigtigt... Bare fordi hunde er så "søde" kommer de i focus. Jeg vil væde på (dog uden at vide det) at der er betydeligt flere akvariefisk, der har haft værre forhold end omtalte hunde. Men de bliver aldrig nævnt. For de har ikke de "søde bedende øjne" som hunde har. Og nej, enig. Det er ikke søde bedende øjne, vi ser, når vi ser billeder fra Afrika. For de har ikke engang energi nok til at indstille deres øjne til at se "Søde og bedende" ud. Det er bare sult....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 23:55

Det er dem fra de østeuropæiske lande jeg tænker på.

Jeg kender også et par philipinske damer og så vidt jeg ved har der aldrig været vrøvl med philipinere herhjemme, ihvertfald ikke mere end "normal" kriminalitet.

Hvad de stakkels små kræ angår er det jo hjemlandet vi skal påvirke, men det er nok lige så svært som at stoppe opiumsdyrkning der hvor det foregår.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-01-09 00:58

Her er blot en til: http://www.jv.dk/artikel/590661

Der skal altså gøres noget NU

Og det uanset om andre har det være. Et sted skal vi jo begynde.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-01-09 01:01

Men hunde????

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-01-09 01:03

Hvorfor ikke begynde på lørdag. Det koster ikke engang 300,- kr,- at holde et barn i skole i afrika. Om året vel at mærke!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-01-09 05:40

Justunivers.

Du kan da ikke forlange, at mennesker skal kunne tage sig af andre mennesker, når de ikke engang kan tage sig af dyr! - Det er konklussionen på det du skriver, men jeg må altså endnu engang be` dig om at holde tråden eller løber debatten ud i grøften.
Er det helt umuligt for dig så bliver jeg nød til at udelukke dig fra den -desværre.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-01-09 15:41

Jeg beklager, og undskylder uforbeholdent. Jeg var i det helt forkerte hjørne i går.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-01-09 15:54

Nu var det ikke mennesker denne tråd handlede om, og jo masser af mennesker har det slemt - men hvad vil du have vi skal gøre ved det. Størstedelen af de penge man giver til hjælpeorganisationer går det administrativt og løn. FLOT - skal vi så alle rejse til et eller andet u-land og hjælpe lille wranda med at få mad ???

Nu var det det at gøre en forskel for alle de stakkel dyr med kummerlige forhold vi snakkede om - og så må der altså strammere regler og sådan til i stedet. Jeg ville gerne hjælpe dyr og gør det i den udstrækning jeg kan - begge de katte jeg har er nogle jeg har hjulpet, den ene fordi ejeren ikke gad have den mere den anden en lille killing som jeg fandt mishandlet i en grøft som den dag idag har et super dejligt liv.....

Jeg bliver så ked af at se dyr lide og det rører mig bare mere end mennesker - sådan er mit hjerte nu engang, og sådan er der mange andre der har det også. Vi er vidt forskellige - heldigvis. Nogle brænder for at hjælpe mennesker - andre dyr osv.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-09 04:32

Endelig hørte de det på Christiansborg:

http://www.bt.dk/article/20090123/politik/90123001/

Så går der vel kun et par år før de får det vedtaget!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-09 21:49

Lidt mere til diskusionen: Link : http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?forside

Selvtægt eller hvad?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-09 08:16

Endelig - men er det nok?

Link:http://www.jv.dk/artikel/592564

Kommentar
Fra : Korsholm01

Dato : 24-01-09 12:21

Det var da skrækkeligt med de hvalpe! Men det stopper jo ikke så længe folk bliver ved med at købe deres hunde igennem hundehandlere, useriøse opdrættere mm. Så længe der er et marked for f.eks. Amstaffs med kuperede ører, så bliver de ved med at importere dem/lave nogle syge hjemmekuperinger. (Grunden til at jeg bruger Amstaffs som eksempel er ikke fordi jeg ikke kan lide racen)
Stemmer for kørekort til hund uanset alder, race og størrelse. Det er sgu ikke hundene der er noget i vejen med, men de mennesker der køber dem!