/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kan denne pc bruges til spil ?
Fra : SUHLA
Vist : 411 gange
150 point
Dato : 21-01-09 20:58

Hej hej så er konfirmationstiden lige om hjørnet og vi skal til at købe gaver. Min mand og jeg er blevet enige med x´en om at splejse om en bærbar til sønnike og vi fik i dag at vide at hun havde købt denne pc
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=404881
Jeg er dog meget i tvivl om han kan bruge den til spil eller vi skal have fat i noget andet.... hvad skal man gå efter hvis den skal kunne trække spil ordentligt ????

håber nogen her kan hjælpe en digital analfabet.....

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 21-01-09 21:17

Jo , jo den kan trække de fleste spil jeg kender forøvrigt et godt skærmkort der med. Men akja der er altid et men! den mangler de sidstte 2 gb ram efter min mening vist det er, er det sikkert ikke noget problem at opgradere hos forhandelserens å rykker den
og hvorfor Vista er krævende meget krævende derfor

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 21-01-09 21:18

bevares jeg trængern til nyt tastatatur

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 21-01-09 21:25

kan bruges...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-09 21:34

barbær til kontor / studie
stationær spil mm.

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 21-01-09 21:38

Hej jan ... jamen det lyder jo super godt... så skal jeg altså ikke slå bremsen i ...Jeg har selv tænkt på det med de 4 gb, men hvad gør de ram egentlig.... kan ikke rigtig finde ud af det ... er det noget med hvor hurtig den er oder ????

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-01-09 21:46

Ville ikke bruge den til spil. Den grafik chip er overhovedet ikke beregnet til spil. Så det er begrænset hvad den kan følge med til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 21:48

Citat
jamen det lyder jo super godt

Det er det bare IKKE

Bærbare er IKKE til spil...

De kan dog bruges til spil der ikke er for krævende, men deres problem er VARME...

Derfor som rotw skriver...

Bærbare er til kontorbrug
Stationære kan bruges til det hele..

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 21-01-09 21:58

refi.... som jeg næsten skal svare dig på alle mine spørgsmål.... det var ikke til debat om jeg skulle have en bærbar..... den beslutning er taget..... Kan du ikkke bare svare på det man spørger om eller lade være med at svare.
Til din information har jeg selv en kæmpe bærbar som min mand spille alle slags spil på og det fungere absolut fint, men den har også været en hel del dyrere end omtalte bærbar, men at sige at bærbar ikke kan bruges til spil er jo noget sludder.....

Dayworker: nej syntes også at det var lidt mærkeligt hvis en bærbar i den prisklasse kunne klare det. hvilken type grafik chip vil du anbefale at man går efter til spil ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 22:37

Citat
Jeg er dog meget i tvivl om han kan bruge den til spil eller vi skal have fat i noget andet....

Kniber det med at huske HVAD du spurgte om

Citat
det var ikke til debat om jeg skulle have en bærbar

Næ, men du spurgte om den var god nok - og det er den ikke til det brug

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-01-09 22:50

SUHLA
Jeg ville gerne vide hvad for spil du skal spille for 2 gz cpu er ikke meget til spil idag??

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-01-09 22:54

SUHLA >> du spurgte om den kunne bruges til spil .......og refi svarer efter min mening pænt og seriøst på dit spørgsmål . derfor syntes jeg dit svar til ham er uberettet . om igen ......

chicapigen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-09 23:07

Nej den kan ikke bruges til de nyere 3D spil som kræver alt muligt fra dit grafikkort og du har ikke mulighed for at skifte grafikkort i computeren. Du kan spille Quake 3 arena eller tror jeg du vil få problemer med de 3D spil som er nyere.

Men en ting er sikkert hvis du går efter og købe en spil pc så skal du ikke købe en bærbar for du har ikke muglihed for at skifte grafikkort.

Køb istedet for en stationær hvis den skal bruge til de nye spil.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-01-09 23:51

chicapigen: Refi svarer hverken pænt eller seriøst på spørgsmålet. Hvis man går ud fra, at spørgeren spørger fordi vedkommende er i tvivl kan man ikke tillade sig at udstille spørgeren som Refi gør. Og da slet ikke udokumenteret (hvilket er tilfældet) Personligt er jeg ikke blevet klogere på det stillede spørgsmål ved at læse Refis svar. Men jeg er blevet en hel det klogere på Refi...
Hvis det her forum... "Kandu" er noget med,a t venlige brugere skal hjælpe andre brugere med at få svar på deres spørgsmål, så må jeg nok mene, at Refi (generelt) er relativt malplaceret i det her forum.
Mit svar er, at selvfølgeligt kan den bærbare bruges til spil. Under alle omstændigheder er det bare sådan, at både prismæssigt og ydelsesmæssigt kan det bedre betale sig at invistere i en stationær PC. Så, hvis det allervigtigste for poden er spil, så vil jeg anbefale en stationær. Men hvis der er andre interesser (som feks. skolegang osv.) så er en bærbar en fin "mellemvej".
- Også udokumenteret

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-01-09 00:06

Forresten... Den omtalte computer har faktisk et grafikkort, der mig bekendt lever op til nutidens standart. (dvs. kan også bruges til nutidens spil. Det mest afgørende ved spil er grafikkortet. Det næste er ram. Og på den omtalte computer er der 2 gb, så vidt jeg kan se. Der kan pr. definition ikke være flere med mindre at styresystemet kører 64-bit... og så virker grafikkortet sikkert ikke. Eller et eller andet andet... (feks spillet...)
Så jeg kan ikke se nogen problemer i den konfirmationsgave. Bortset fra det forbehold, at det under alle omstændigheder er bedre og mere fremtidssikret med en stationær.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-01-09 01:07

Nævn et nyere spil så skal jeg prøve og downloade en demo og se om jeg kan spille det på min.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-01-09 07:27

>>>justuniverse....vi har jo hver sin opfattelse af de svar der bliver givet. men jeg syntes stadig ikke refi´s svar var forkert.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-01-09 16:01

scootergrisenprøv farcry 2 crysis warhead ..
farcry 2 krav er 3,2 gz cpu.. så 2 gz er
ikke meget når vi taler spil jeg har selv
intel dual core 2.5 gz