/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Sulfur?
Fra : 01NiNJAxD
Vist : 725 gange
37 point
Dato : 21-01-09 18:31

Hva er det? xD..
Hvor kan det købes?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 18:39

Der er ingen grund til at købe noget du ikke ved HVAD er

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-01-09 18:42

Sulfur må være det samme som svovl.
Jeg ved ikke, hvor man kan købe det, men jeg vil tro, at det i disse skærpede tider (terror osv.) er svært at få fat på. (Svovl er en ingrediens i krudt, så vidt jeg ved, så nogle opskrifter på hjemmelavede bomber må indeholde ordet...)

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 21-01-09 19:39

kul er også en ingrediens i krudt, men vi griller alligevel... Sulfur er svovl på latin, og i det jeg antager du hungrer efter viden omkring dette grundstof, er her et link:

http://da.wikipedia.org/wiki/Svovl

det er godt nok Wiki, men det er rigtigt nok alligevel.

hvor du kan købe det? Tja for nogle år siden købte man det hos materialisten, men som justuniverse er inde på, så kan det være det er blevet forbudt at handsle med nu. kalisalpeter er f.eks blevet noget sværere at få pga. 9/11-

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 21:21

Først spørger Du efter salpeter, nu sulfur.

Næste bliver vel beriget uran eller levende kolerabakterier.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 21-01-09 22:13

kolerabaktierier? Det er bare at hente en kop vand i plØresund til sommer :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 22:33

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 22:39

Kolera i Øresund....

wow

Det må kunne holde svenskerne væk...