/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Blaupunkt radio kode
Fra : iOliver2
Vist : 2233 gange
25 point
Dato : 20-01-09 21:03

Min ven har en bmw 320i fra 91 ..
Hans radio forlanger en kode, nogle der kender denne ? Der er jo nogle gange nogle universale.. så istedet for at skulle til at besøge BMW

VH Oliver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 21:10

En 18 år gammel BMW har ingen radiokode....

Så radioen er nok skiftet...

Uden at vide til hvad er der ikke meget at gøre...

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 20-01-09 21:14

Det er en blaupunkt Nashville dj
Den er med kasette og det hele så tror sku det er standard ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 21:40

Så skal der lige bruges serialnummeret også....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-09 22:06

Kode er for at tyve og hælre ikke skal kunne bruge den. Hvis der var en omvej ville sikring med kode ikke være noget værd. Kun producent eller importør kan via forhandlere ghjælpe, hvis man kan vise , at man er kommet ærligt til radioen.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 20-01-09 22:16

Den sidder i bilen, og ligner den altid har siddet der..
der bar nogle gange koder som kan findes på nettet.. har jeg også set her på kandu før

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-01-09 22:22

Tjek om der evt. sammen med instruktionsbogen i bilen ligger et lille kort med kode til radio, eller om det er skrevet på en af de første sider. Dev ved jeg Audi brugte omkring den tid, så den kan sagtens tænkes at radioen er original og med kode fra den tid. Hvis manualen til radioen er der står der i den hvordan man taster koden. Det kan godt være lidt tricky nogle gange. Mange radioer bruger man 1 tallet til at skifte det første ciffer i koden, 2 tallet til at skifte det andet ciffer o.s.v.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 20-01-09 22:22

Har oplevet en gammel blaupunkt i en brugt bil skulle have 4 nuller altså 0000
mvh
Jan

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-01-09 22:40
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-01-09 22:45
Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-01-09 18:08

Prøv også at kigge under askebægeret. Mange Ford`er har koden placeret der. Det kunne jo være, at nogen har tænkt i samme baner ?

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 25-01-09 04:08

Ikke ummidbart nogle af disse der virker .. Men tak for hjælpen