/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Salg af produkter i dk
Fra : flar74
Vist : 269 gange
20 point
Dato : 20-01-09 16:32

Hej kandu

Jeg skal til at importere produkter fra uk, men har fundet ud af at der allerede finde en officiel leverandør i dk.

Mit problem er at ved at købe igennem en forhandler i Uk, kan jeg få produkterne billigere end den danske leverandørs indkøbspris.

Må jeg sælge i dk og hvad om jeg oprettede et UK firma og solgte fra det i dk ?

Må man det

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

flar74

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-01-09 17:40

Den eneste der kan forhindre det er producenten. Men såfremt du ikke har skrevet under på at du ikke må sælge de pågældene produkter i Danmark ja så burde der ikke være noget i vejden for det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-01-09 18:17

Selvfølgelig må du det, det er det man kalder paralel import

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-09 21:16

Nogle firmaer, f.eks B & O, ville omgående lukke af for den trafik når de lugtede lunten.

Men det er fuldt lovligt og nok mangefold mere brugt end førhen hvor "Gentleman Agreement" var almindelige.

Kommentar
Fra : MadsJakobsen

Dato : 15-02-09 19:54

Fordi din leverandør "bor" i EU er der ingen ko på isen. Ellers ville den danske importør kunne spænde ben.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-02-09 02:19

Den danske importør kan stadig spænde ben når han finder ud af hvor varen kommer fra.

I det her tilfælde ville han han nok yde et vist tryk på fabrikken for at få dem til at kigge nærmere på deres kunde i UK der åbenlyst bruger mængderabatter til "paralleleksport", og han vil søge at få andre priser, eller helt droppe frabrikken hvis de er ligeglade.