/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
2 Børn forsvundet i Thisted
Fra : Påsse
Vist : 824 gange
300 point
Dato : 20-01-09 10:30

Hej allesammen

Jens Andreas Pedersen Møller gift med Anne Nielsdatter, de bliver viet i Sjørring Kirke, Thisted 19-12-1828

De får 9 børn, hvoraf de 4 dør inden konfirmationen, de 3 har jeg oplysninger om, men så er der stadig 2 børn tilbage, som jeg ikke kan finde.

Ane Jensdatter Møller f. 4-5-1831 døbt 28-6-1831 i Thisted Kirke
Det sidste jeg ser om Ane er i afgangslisten for Thisted, der tager hun i 1849 til Hjardemål 18 år gl.

Lars Møller f. 29-5-1837 døbt 30-5-1837 i Thisted (tvilling)
jeg har ikke fundet ham konfirmeret eller død.

Faderen dør 7-8-1850 i Thisted
Moderen 1-4-1863 også i Thisted

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-01-09 10:37

Ikke meget men... 1850

Navn: Ane Møller Alder: 19 Civilstand: ugift
Erhverv: Tjenestepige Fødested: Thisted
Kilde: FT-1850 Amt: Thisted Herred: Hillerslev Sogn: Hjardemaal Stednavn: Hjardemaal
Matr.nr/adresse: Et huus Indtastningsnr: A7263 Løbenr.: 91

mvh Modersvilje

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-01-09 10:51

Hej Modersvilje

Det var også hvad jeg havde fundet frem til, jeg kan ikke se hende i afgangslisten for Hjardemål, jeg troede at hun måske var blevet gift der, men finder hende ikke.

Hendes søster kunne jeg heller ikke finde, men hun blev gift i København.
Har undersøgt om hun også var det, men Kbh er jo en stor mundfuld.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 12:30

Bare for at vise hvordan mormonerne behandler Lars Møller:
"
JENSEN MOLLER, Lars   Christening Date:   30 May 1837 Recorded in:   Thisted, Denmark
Father:   Jens PEDERSEN MOLLER
Mother:   Ane NIELSDR
"
Så burde det jo også være mulig at finde hans tvilling bror...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 12:33

Tvilling broderen hedder så Anders:
"
JENSEN MOLLER, Anders   Christening Date:   30 May 1837   Recorded in:   Thisted, Thisted, Denmark
Death Date:   30 May 1837
Father:   Jens PEDERSEN MOLLER
Mother:   Ane NIELSDR
"
Men overlever ikke fødselen...

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-01-09 12:35

Hej Svend

Hvis du læser indlægget rigtigt, vil du kunne se at tvillingebroderen døde tidligt.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 12:37

Har du lillebror Christian?
"
JENSEN MOLLER, Christen Larsen      Birth Date:   12 Jul 1840
Christening Date:   25 Oct 1840   Recorded in:   Thisted, Thisted, Denmark
Father:   Jens PEDERSEN MOLLER
Mother:   Ane NIELSDR
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 12:39

Undskyld,

Det er altså kun Ane og Lars du mangler...

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-01-09 12:41

Det det drejer sig "kun" om, er Ane Jensdatter Møllerog broderen Lars Møller.
Resten har jeg på plads.
Så det skal du ikke spilde kræfter på.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-01-09 13:00

Nu har jeg fundet Lars´s vielse i Ryde Ringkøbing d. 10-6-1873

Så nu er det kun Ane Jensdatter Møller der mangler

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 13:08

Det var sent han blev gift, jeg var kun nået til 1870...

Alle de Ane jeg finder gift i København med passende alder har dobbelte fornavne.

Beklager. God fangst...
Svend