/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dør med bue foroven
Fra : Vupti01
Vist : 3791 gange
45 point
Dato : 19-01-09 14:56

Hej.

Jeg vil gerne have en dør med bue foroven, sat i ind til mit badeværelse. Der hvor den skal være er der i øjeblikket en murhvælving. Jeg ved man kan købe en færdig hvælving i træ el.lign., men kan man sætte en dør i den, eller kan man sætte en dør i muren?

Er det til at forstå, hvad jeg mener, ellers spørg.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-01-09 15:07

Du kan købe dig en sådan dør, men den skal bestilles efter mål.
Find en vinduesfabrik i dit område (evt. på nettet), og kontakte dem.
En anden vej, at gå er gennem din tømrer, og så har du ved samme lejlighed en som vil udføre hele projektet for dig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-09 15:19

Det kan godt blive en dyr historie, men mener du at du vil have en dør med bue foroven eller en firkantet dør med en fast bue foroven med vindue?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-01-09 16:35

Nu skrev jeg vinduesfabrik, og der er også sådanne der laver døre, men ellers kan du selvfølgelig også søge på dørfabrik.

Kommentar
Fra : Vupti01

Dato : 19-01-09 17:00

det er en rund dør.
Jeg ved godt man kan købe sig til det, men det var for at spare lidt jeg spurgte. Jeg har ikke lige 10.000 til sådan et projekt.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-01-09 17:58

Har du en dør?
Hvad sidder der i nu?

Bjørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-09 18:20

Hvis di allerede har en dør så kan du få en snedker til at sætte en bue på med eller uden vindue. Du kan ringe til 2-3 forskellige og bede om et tilbud.

Kommentar
Fra : Vupti01

Dato : 19-01-09 19:18

der sidder ikke noget i i øjeblikket. Og jeg har en dør, men kan man sætte den direkte på muren, eller i sådan en hvælving man kan købe. Kan det holde?
Havde også tænkt på om man kunne lave den som en salondør?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-01-09 19:27

Enten skal døren sidde i dørhullet, og det kræver en karm hvis døren skal vær tæt.
Eller også sidder den på muren, sådan er det f.eks. med nogle skydedøre.
Det kan give et tætningsproblem, som især er uheldigt til et WC.
Hvis du vil have en dør der sidder i dørhullet skal du både laven dør og en dørkarm med buet overstykke. Det et stort arbejde og derfor dyrt.
Hvis dine hænder er skruet rigtigt på og du har adgang til noget værktøj så kan du godt lave den selv.
Hvad forudsætninger har du? Eksempler på hvad du har lavet før.

Bjørn