/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
varmestyring i veksler
Fra : sipelip
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 18-01-09 01:43

Hej. Jeg har en AVTB ventil 20-60grader, men skal bruge styring op til 100 grader. Kan jeg nøjes med atskifte serviceelementet til et AVTB 30-100 grader, og så kører det? Eller skal man have en helt ny AVTB regulator?

Er der alternativer til den løsning, så som en Watts termostat der kommer op omkring de 100 grader? Jeg har kun kunnet finde dem op til 70grader, nemlig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-01-09 04:16

Umiddelbart skifter du bare serviceelementet, men jeg har ikke prøvet det. Tag lige Danfoss i røret på mandag. Men det var da en halv heftig temperatur at operere med!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-01-09 04:19

Mindre end 100 grader kan man ikke leve med. Det er praktisk at man kan koge æg med vand direkte fra hanen!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-09 05:31

når vi kommer op på disse grander 100 så vil jeg ikke anbefale dig at opholde dig i nærheden af din rørinstallation

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 18-01-09 18:51

ja, den er lidt høj - men husk der er tryk på så det koger først omkring 120 grader. Jeg regulerer brugsvandet til 60grader. vha., en ESBE termisk shunt (den indstillelige VA mærkede), men skal bruge det varme vand til at luge ukrudt med. Det skal dog kun være 80-90 grader, men det har Danfoss jo ikke.