/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
out of memery
Fra : guddaRap
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 17-01-09 19:11

Med jævne mellemrum dukker der et skilt op på min skærm hvor der står:

Out of memery at line:20

Hvad er det meningen jeg skal forstå, og hvad skal jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-09 19:39

Hvorfor er en lille hvid and, når den flyver oppe i luften?
Det giver ikke rigtig nogen mening, VEL?
Så du må nok komme med nogle flere detaljer, så vi kan spore os ind på dit problem, og gå uden om ting, der ikke er relevante.

Hvilken operativsystem?
Hvor meget memory?
Har du for nyelig haft et virusangreb?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-01-09 00:50

Citat
Out of memery at line:20

Der dukker sikkert en MS Debugger op samtidig
ellers ville du aldrig få den linie.

OG HVAD STÅR DER SÅ PÅ LINIE 20__?

Den dukker som regelt KUN OP på en dårlig hjemmeside
eller noget med Flash der ikke virker...!!!!!!!

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-01-09 00:52

Har dog set den MANGE gange herinde.
Men det har noget at gøre med min POP-up blokker
+++
som stadig gerne vil se NOGET den/ jeg IKKE MÅ., eller vil se på.

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 18-01-09 13:31

tja
det med operativsystem ved jeg ikke noget om, hvad kan det foreksempel være?
mht memory tror jeg det har noget med netadgangen at gøre
virusangreb har jeg ikke præcist konstateret, men lidt er det ved altid

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-09 20:14

Out of memory, betyder at din kapasitet i hukommelsen er brugt op. Det kan der være flere årsager til.
Det var især ældre operativsystemer, der ikke frigjorde den del af hukommelsen, som den havde lagt beslag på, så der til sidst ikke var mere ledig kapasitet. Det var ofte et problem i win 98 og tidligere versioner.
Men stærkt hukommelsesbrugende programmer, i en PC med ringe hukommelse, kan det sagtens forkomme.
Programmer i dag, er langt mere resourcekrævende, end da jeg startede med computere i 1981. Den gang kunne man få gode programmer, der kunne ligge på en floppydisk på 1,44 Mb. Det kniber gevaldigt i dag, bl.a. fordi der er fyldt langt mere gejl i programmerne, så de præsentere sig langt mere detaljerede og farverige, og så er der lige opløsningen der også kræver sin del af "kagen"!