/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Laangsom overførsel på messeng
Fra : sonjor
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 17-01-09 14:19

Hej.

Jeg og mine børn har Windows Live messenger. Hvis vi vil overføre f.eks. en mappe med billeder til hinanden går det ENORMT langsomt, selvom vi alle har gode både upload- og download hastigheder. (1064mb/8 mbit). Er det noget at gøre ved det?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-01-09 14:21

Det kan meget vel skyldes, at der i én af enderne (eller begge) er en firewall...

Live Messenger plejer at lade et link poppe op en gang imellem når man overfører, for netop at gøre opmærksom på problemet.
Så jeg vil tro, at det vil gå hurtigere, hvis begge parter slår firewall fra.

Jeg selv har vænnet mig til at maile den slags i stedet for. Det går meget hurtigere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 14:29

Den nye version af msn, skulle kunne gøre det langt hurtigere, der trækker man bare musikken/billeder direkte ind

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 14:30
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-09 14:31

Tak, men vil det sige, at vi skal bruge MSN og ikke win.live messenger?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-01-09 14:35

Windows Live Messenger er et chatprogram, der kommunikerer over MSN (MicroSoftNetwork)

I kan iøvrigt også benytte jer af "delemapper". Alt, hvad der bliver lagt i dem vil automatisk blive sendt videre "hen ad vejen" imens man chatter. Altså uden, at det er noget, man bemærker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-09 14:54

det vi før kaldte og hed msn hedder idag windows live messenger

overførselshastigheden afhænger jo dels af jeres upload og modtagers download - plus - det kan ikke gå hurtigere end en evt flaskehals tillader

firewallen skal absolut ikke slåes fra ! - lige messengere er i den grad en fare for sikkerhed så det ville være tåbeligt

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-09 15:05

Miritdk

Som tidligere nævnt er alle vore up/download hastigeder fine - hvilke flaskehalse mener du?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 15:07

Der er to næsten ens msn.... Windows messenger og Windows live messenger..

At det ikke går hurtigere er der ikke noget at gøre ved

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-01-09 15:08

Programmet hed før "MSN Messenger". Netop for at fortælle, at det var en Messenger, der benyttede sig af MicroSoftNetwork. Det er dog rigtigt, at man nu i daglig tale bare omtaler programmet "MSN". Men det giver ikke mening i den forbindelse at skelne imellem MSN og Windows Live Messenger.

Og nej... det kan ikke anbefales at slå Firewall fra. Jeg tænkte ikke over, at man kunne finde på at gøre det. Jeg svarede bare på, hvordan man måske kunne få en hurtigere overførsel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-09 15:12

justuniverse du er en ordkløver

sonjor - nettet er som en motorvej - du kan køre hurtigt men du kan ikke komme ret hurtigt frem hvis du sidder i en flaskehals - og disse opstår i den grad også på nettet

hvorfor ikke sende mappen pr mail for i øvrigt ? - evt som zippet fil ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 15:18

Eller sende i en delemappe, så kan i da stadig skrive sammen mm

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-09 21:56

Tak til alle for gode råd, men der var faktisk ingen hjælp til problemet, så jeg tror jeg stopper her.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-01-09 05:04

miritdk: Jeg kan ikke benægte, at jeg er ordkløver... for det er som oftest en beskrivelse andre kommer på, når de ikke kan andet. Men hvad gør mig til mere ordkløver, end dig?