/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Opgive indkomst
Fra : Feodora
Vist : 1056 gange
160 point
Dato : 26-03-03 21:35

Jeg gør rent for en privat og får den fulde løn udbetalt uden fradrag af skat som jeg selv skal opgive til skattevæsnet. Jeg sidder nu med min selvangivelse og ved ikke under hvilken rubrik jeg skal notere denne indkomst. Er der nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 170 point
Dato : 26-03-03 21:47

Det skal stå i rubrik 11. Det er alm. a-indkomst.

Godkendelse af svar
Fra : Feodora

Dato : 26-03-03 21:52

Mange tak for svaret PowerRanger.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-03-03 22:20

Hej Feodora

Jeg tror ikke det svar du har accepteret, er rigtigt.

Skattepligtig indkomst uden skattekort og dermed uden fradrag, er ikke A-indkomst, men B-indkomst. Prøv lige inden du gør noget forkert, at kontakte Skattevæsenet, og hør om det jeg siger, ikke er rigtigt. Jeg er 99,99999 % sikker.
Jeg ville gerne ha' undersøgt det for dig, men har desværre ikke tid lige nu.
Og da du allerede har lukket spørgsmålet, kan jeg jo ikke vende tilbage i morgen.
Men jeg tror ham PowerRanger har scoret nogle "billige" point, ved at gi' dig det svar han har gjort.
Sådan noget kan jeg blive rasende over. Det er det jeg kalder vildledning i stedet for vejledning.
Jo mere jeg skriver til dig, jo mere er jeg sikker.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 26-03-03 22:35

Det er helt sikkert forkert svar, du har fået, det skal stå i rubrik 15 - anden personlig indkomst.

Bemærk teksten til feltet "privat dagpleje og hushjælp mv."

Hilsen Blomsterfreaken

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 27-03-03 07:34

OK det var også det felt jeg hældede mest til men jeg ville gerne lige have det bekræftet. Tusind tak for den hurtige respons.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 27-03-03 13:14

Har misforstået spørgsmålet, troede det var sådan mere erhvervsorienteret du gjorde rent, men er det, som det åbenbart er, et bijob, så er det rubrik 15 det skal opgøres i. Min fejl, som jeg erkender.
Om det bør være a-indkomst eller b-indkomst finder jeg dog mere tvivlsomt. Franksp har nok lyst mest til at sole sig selv i egen storhed, og bevares, han har da givet mange rigtige svar, men denne er dog tvivlsom.
Men det ville nok være en god ide at høre told og skat om, hvorledes det skal være i fremtiden. Er det b-indkomst, skal der betales løbende skat iht. en skattebillet. Derved undgås det smæk du får nu, da der skal betales skat, atp osv. af beløbet.