/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
advokatsekretær
Fra : sav.
Vist : 12586 gange
50 point
Dato : 26-03-03 20:50

Jeg vil muligvis i gang med en udd. til advokatsekretær, og vil gerne vide om der er nogen som har taget denne udd. som fjernstudie, og hvilke erfaringer de har med det.
Er der forskel på om man tager udd. via advokatsekretærskolen eller via handelsskolen, med en elevplads ? Jeg mener om man får en bedre udd. på advokatsekretærskolen.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 26-03-03 20:59

tag hvad du vil

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-03 21:28

Hej Sav

Jeg tror helt sikker, du har ret i din antagelse. Jeg er selv ansat i et stort pengeinstitut, hvor jeg bl.a. er fællestillidsmand, og har desværre mistet en masse gode kolleger, som er blevet afskediget.

Tre af mine forhenværende kvindelige kolleger (2 unge og 1 noget ældre) som jeg stadig har kontakt med, har alle valgt advokatsekretærskolen, som uddannelsessted, og har været meget tilfreds med det.
De 2 af dem fik fast job straks efter at de var færdige. Den tredie har desværre endnu ikke fået fast job, men har faktisk, siden hun blev færdig, haft job som "vikar", mange forskellige steder, hvilket - jeg mener - er bedre end ingen job. Jeg synes lige jeg vil sige, at den "noget ældre" var den første der fik fast job i et stort advokatfirma, hvilket glædede mig enormt meget.
Så hvis du vil høre på mig, vil jeg anbefale dig Advokatsekretærskolen. Og det uanset om du er ung eller lidt ældre.
Mit sidste ord til dig, i denne omgang ihvertfald. Se bare at komme i gang med din uddannelse. Der er garanteret job til dig. Jeg ved godt jeg lyder optimistisk, men det mener jeg også er nødvendigt i dag, for at overleve og komme videre. Jeg har stadig den mening, at "der er altid arbejde, til dem der vil arbejde", og jeg har hjulpet mange med at søge job, som deres tillidsmand. Jeg er selv 58 år, og glæder mig hver gang en af de tidligere/afskedigede kolleger får job.

Med venlig hilsen
Held og lykke

Frank

Godkendelse af svar
Fra : sav.

Dato : 27-03-03 10:18

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : llo

Dato : 04-11-03 19:51

Hej Sav!

Jeg tænkte om du er begyndt på uddannelsen som advokatsekretær? Grunden til jeg spørger er fordi , jeg også gerne vil læse til det. Jeg har set man kan læse det som fjernstudie, er det også sådan du vil læse det? Ved du om man får løn/SU under uddannelsen? Hvor længe varer den?
Jeg er uddannet kontorassistent, men kan ikke finde noget job. Ved du om det er nemmere at finde job som uddannet advokatsekretær?

Lone

Kommentar
Fra : sav.

Dato : 05-11-03 15:40

Hej Lone

Nej, jeg er ikke begyndt på uddannelsen, da jeg var så heldig at blive optaget på merit-lærer studiet. Men du kan få svar på dine spørgsmål på adressen www.advokatsekretaer.dk eller ringe på nr. 70220745, her kan du også få tilsendt materiale om de forskellige grene inden for advokatsekretæruddannelserne.

Kommentar
Fra : llo

Dato : 05-11-03 16:47

Hej Sav!

Tak for din besked!
Jeg har idag kontaktet dem og får tilsendt deres brochure imorgen. Det glæder jeg mig til.
Nej, hvor lækkert du er kommer ind på lærerstudiet - held og lykke med det :)

Lone

Kommentar
Fra : caitlinw

Dato : 05-01-04 22:42

Hejsa! Jeg overvejer at uddanne mig til advokatsekretær, men hvordan kommer man igang med uddannelsen... hvordan forløber den??? Jeg har afsluttet en HHX.

Kommentar
Fra : caitlinw

Dato : 05-01-04 22:44

Hejsa! Jeg overvejer at uddanne mig til advokatsekretær, men hvordan kommer man igang med uddannelsen... hvordan forløber den??? Jeg har afsluttet en HHX.

Kommentar
Fra : sav.

Dato : 06-01-04 10:15

Hej Caitlinw
Der er som tidligere skrevet 2 muligheder. Enten går du på handelsskolen eller du tager den via advokatsekretærskolen, men her skal du selv finde en elevplads. Jeg tror dog måske at det sidste alligevel er den bedstemuglighed, du kan kontakte skolen på www.advokatsekretaer.dk og få flere oplysninger + materiale. Kontakt evt. din lokale handelsskole og spørg dem hvorledes forløbet er der. Held og lykke.
Mvh. Sav

Kommentar
Fra : henna.

Dato : 21-06-04 11:39

jeg har læst indlægget og været inde på advokatsekretærskolens sider men jeg kunne ikke rigtig se nogen steder om hvorlænge uddannelsen varer? er der nogen der ved noget om det? jeg har selv læst at man også kan tage advokatsekretær uddannelsen på 8mdr men det koster bare 10.900kr det ska man jo også have råd til....

Kommentar
Fra : henna.

Dato : 21-06-04 11:39

jeg har læst indlægget og været inde på advokatsekretærskolens sider men jeg kunne ikke rigtig se nogen steder om hvorlænge uddannelsen varer? er der nogen der ved noget om det? jeg har selv læst at man også kan tage advokatsekretær uddannelsen på 8mdr men det koster bare 10.900kr det ska man jo også have råd til....

Kommentar
Fra : steffenmari

Dato : 15-08-04 01:13

hej jeg overvejer også at tage uddannelsen, men jeg har så hørt at man kan tage den på 18 uger+ 2 år i praktik, hvis man har en HF-eksamen... denne uddannelse er det der hedder HGS (handelsskolens grunduddannelse for studenter), man kan også hvis man har en HHX komme i lære i 2 år og dermed er man så færdig bagefter og til sidst.. som der også er nævnt flere steder er der advokatsekretærskolen, men på den kan man ikke få su og man skal selv betale og et minus er også at nogen mener at det minder mere om et kursus end om en rigtig uddannelse.....

Kommentar
Fra : skeptic

Dato : 16-10-05 15:26

Et gammelt indlæg, jeg besvarer, men nu da jeg alligevel er her...
Jeg er i gang med HGS, og vil gerne på forhånd advare andre, der tænker på at starte på det uddannelsesforløb, at niveauet (i hvert fald for os studenter) er latterligt lavt på HG. Der er ikke nok studenter til at lave en seperat klasse for os, så vi er slået sammen med andenårseleverne på den almindelige HG. Man skulle mene, at de havde en fordel fremfor os, idet de har haft fagene i et helt år i forvejen, men nej.

Jeg ved godt, man ikke kan generalisere alle HGS forløb på denne måde, der er sikkert også gode steder at gå. Dette er bare mine erfaringer.