/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Netkort
Fra : Cyberworld
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 15-01-09 17:29

Jeg har en Asus eee 900 pc ,hvor jeg gerne vil køre Ubuntu 8,10. Når systemet er oppe, kan jeg ikke få netkortet til at virke. Hvordan aktivere/installere man det?

Mit niveau på Linux "begynder" Så stav det for mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-09 18:21

Er det kablet netforbindelse eller trådløs forbindelse, du mangler.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-09 01:15

Er det mobilbredbånd ? Forhåbentlig ikke det kan være problematisk, det er sikkert trådløs forbindelse, hvis det er kabel forbindelse så finder din Eee pc det selv, fortæl os hvilken netkort du ikke kan få til at virke og fortæl også hvilken Linux du har på computeren, så kan vi bedre hjælpe dig

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-09 01:17

Jeg er for søvnig du har jo skrevet at du vil bruge Ubuntu, kører du live fra CD ? Så kan du ikke opdatere driver før den er installeret, opdatering skulle Ubnutu gerne selv finde ud når du har installeret, men fortæl lidt mere om problemet

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 16-01-09 17:32
Godkendelse af svar
Fra : Cyberworld

Dato : 16-01-09 17:34

Tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-09 19:34

Selv tak, godt du fandt selv, jeg vidste jo ikke at du allerede havde installeret, men måske kan du slet ikke køre live fra en usb stik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-09 23:15

ubuntu kan køre live fra en USB stick
ubuntu kan køre live/persistent fra en USB stick (med persistent kan der laves ændringer i "live")
Uubuntu kan installeres fra en USB stick
Ubuntu kan køre fra et SD kort.

Men det kræver at comp kan boote direkte fra USB / SD og ikke bare USB-CD

http://www.pendrivelinux.com/ubuntu-810-persistent-flash-drive-install-from-live-cd/