/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
bil køb usa
Fra : gandimand
Vist : 568 gange
200 point
Dato : 14-01-09 01:11

hey

nogen herinde der ved lidt om bil køb i usa, vi skal på bil rejse derover i 2-3mdr ,så vi da mene at det bliver billiger at købe istedet for.

nogen der har prøvet det og er det nemt at sælge den igen,eller kan man lave en aftale med forhandleren om et tilbage køb efter 3mdr.
og hva med forsikring på bilen
vi regner med det bliver califonia vi starter vores ferie

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 14-01-09 01:26

Hent den i Amsterdam/Rotterdam, der er kun 8-9% told

// C a i N e

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-09 05:51

Og så fragten over Atlanten ikke at forglemme......jeg tror Du misforstod spørgsmålet

Min nevø + kammerater gjorde det for nogle år siden i Canada og Australien.

Jeg ville dog først undersøge forsikringsspørgsmålet, det kan blive meget dyrt hvis I ....Gud forbyde det...bliver involveret i et uheld med personskade hvis en amerikansk advokat drejer Jeres uskyld til egen klients fordel, egen forsikring i DK dækker ikke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-09 06:51

Nyere bil til 10 15000 kr..Forvent ikke, at du kan sælge den igen for meget mere end 3-5000 kr. hvis du overhovedet kan sælge den. De har et hav af biler til salg. Forsikring, så skal du tale med et forsikringsselskab på stedet, og du skal sætte dig ind i hvad der står skrevet, da de har mange mærkelige dækninger, med/uden selvrisiko og med forskellige max-dækningssummer.

(Vi har en søn der bor i San Diego)

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 14-01-09 10:19

mange tak intil videre alka & luffa ,men lader lige ? stå åbnet lidt endnu, for ville også gerne have nogen hjemme sider på diverse brugt vogns forhandler, har kigget lidt men forvierret at dem jeg fandt. ;)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-09 10:34

Forstås, men brugtvognsforhandlere er vel ens i USA og Jylland

Måske lidt off-topic, men jeg har tit lejet bil i Irland i 8-14 dage, pt koster det 180 kr om dagen incl. fri kilometer og en "let" forsikring der dækker småskader på bilen så som stenslag m.m.
Skal man have ekstraforsikring for totalskade af bilen koster det 2.500 for en periode.
Prisen er fra Avis, har man en flybillet og kan fremvise ved billejen får man tit rabat da de samarbejder med de fleste flyselskaber.

Man kunne også leje en bil 14 dage i LA, tage toget eller Greyhoundbus til næste store store by, leje en bil der etc. etc, hvis der ikke er mere økonomi i langtidsleje eller køb som Du er inde på.

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 16-01-09 11:26

Tak for svaret LuffeA.