/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
mundrure
Fra : pacu
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 12-01-09 21:05

jeg har læst at mundrure kan være agrasive men kan de gå sammen med guppy og hvid sky ??har et 500 l akvarium nogen der kan hjælp?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-09 23:53

Mundrugere kan være ret agressive over for andre fisk når de har unger at passe på.

Men hvis bare fiskene har nok plads (og det har de jo i dit akvarie), plejer det ikke være et problem, (hvis det er arten mundruger) for så indtager mundrugerne bare et område i akvariet, hvor de jager de andre fisk væk fra.

Men der findes flere slags "mundrugere"...hvis det eks. er malawiciclider, der jo også bruger at tage ungerne i munden for at beskytte dem, så er det en dum ide sammen med eks. guppier, for de ciclidearter vil udrydde alle de fisk der har en størrelse som de kan overkomme at spise

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 00:04

Prøv at se her, er det denne du har?
http://aquainfo.dk/fisk/pseudocrenilabrus_multicolor.html

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 10-03-09 15:44

Du skal passe på vandkvalliteten, da nogle mundrugere skal have hårdere og varmere vand end guppier og Hvide Skybjergfisk, som jo ikke tåler ret høj tp.